Schweiz…Sverige..= samma

Igår när jag fick massage frågade massören lite om vart jag kom ifrån , om vi var på semester etc. Jag sa att jag var från Suecia (Sverige) och att vi bor här. Sen frågade han vart min familj var och jag sa de är kvar i Sverige.

Sen började han prata om en fantastisk olja som han använder mot stress och migrän och att den var slut. Den fanns i mitt land; Suiza = Schweiz.
Jag upprepade att jag var från Sverige inte Schweiz.

Han var från Argentina, någonstns så pratade vi inte samma dialekt:-o

Det slutade med att han hämtade en tom flaska och bad mig fråga min syster, som tydligen bor i Schweiz, om hon kunde köpa 3 flaskor åt honom. Givetvis betalar han för tjänsten.

Så, till min icke-syster-i Schweiz, och alla andra;
-Någon som vet vart man kan köpa dessa produkterna ?

Jag hittar produkten i Chile,Argentina, UK, Usa mm men faktiskt inte alls i Spanien. Så , från en schweizare till er andra schweizare….tacksam för all hjälp:-)

Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Schweiz…Sverige..= samma

  1. Ia skriver:

    Hmm.. Är det nu meningen att jag måste flytta?!
    Puss

  2. Jonnié skriver:

    ja de e säkert trevligt för gästerna, men tyvärr inte för personalen

  3. Cissi Arping skriver:

    Betalar han då kanske för flytten med?

  4. Haha, så det kan gå.. 🙂

Lämna en kommentar