Löss…

Huvudlös ( bör dock ej förväxlas med flatlöss)…Nu är det höst och vad brukar komma med den….joooo löss. Varje höst kommer det upp lappar i skolorna om att; se upp, det sprids löss i skolan, dela inte mössa, kam eller sitt med huvuden ihop .etc

Bara jag HÖR ordet Löss så kliar det…fruktansvärt mycket…i hela huvudet…och jag kan nästan SVÄRA på att de kommer bara man tänker deras namn….L*ss

Få inte panik sa apotekgubben till mig. Han måste skämta, på allvar…
Att få panik är lika självklart som ”bajsar-björnen-i-skogen-eller”…
Jag får panik och rusar, efter att fått skolinformation, direkt till närmsta Farmacia och köper på mig;

Och här kammas det, 2 olika kammar ( en till varje tjej), spray i förebyggande syfte, visste inte ens att det fanns. Sedan 2-stegs-behandling. Och 2 luskammar.
För tänk om det börjar klia en kväll när allt är stängt och ska man (jag) då kunna vänta tills dagen därpå med att slå ner dörren till apoteket.No way, här förbereder vi noga. Har klarat oss än (peppar-peppar-ta-i-trä), denna familjen har aldrig råkat ut för löss. Lite info om dessa trevliga djur hittar ni på;

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Huvudloss/

Jag läste det precis…och nu kliar det igen……

Det här inlägget postades i Fobi och tokigheter.... och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Löss…

  1. Peter Lundén skriver:

    Så om du tar behandlingen och dom sen får löss så kan dom vara resistens och då är detsvårt att bli av med dom!!!

  2. stoffisen skriver:

    Nemen, Ingen panik? Jisses, allt som har med löss att göra ÄR panik!
    Hua…

Kommentera

