Njutbart i Mijas

Igår orkade vi inte laga någon mat så efter vi handlat uniformsskor till lillan åkte vi till Mijas

Där har vi varit otaliga gånger men vi tröttnar aldrig.

IMG_5863

IMG_5856

IMG_5898

IMG_5862

Tyvärr var vår absoluta favoritrestaurang stängd (!) så vi fick leta vidare.

Man kan hitta och se hur mycket som helst när man smyger runt i gränderna,denna skylten tyckte vi var lite kul;

IMG_5861

Jag snubblade in i en affär, ett galleri men mängder av fotografier.
Och blev tokförälskad i alla bilderna som hängde där. Hittade min favorit direkt, och den ska få hänga i nya huset.
Bilden köpte jag inte igår, väntar tills huset är klart men jag köpte fotografens ena bok.
Den ska jag tipsa om ikväll och visa lite bilder ifrån 🙂

Maten blev ingen höjdare, mannen fick dränka sin pizza i ketchup för att få lite smak.
Det var säkerligen färdigköpt mat som de bara värmt;

IMG_5893

IMG_5894

Jag och lillan tog paella och hon säger;
– Detta var ju långt ifrån den bästa paellan jag ätit.
Så pratar vi när man varit här ett år och är stora älskare av just paella.
Men den var färgglad och det gick ner;

IMG_5896

Och därefter körde vi prova-hatten-leken.
Flickorna provade hur många som helst, här kommer några av de bästa;

IMG_5886

IMG_5888

Och vi njuter av att ha mannen på besök, ett litet lån denna gången ,
för snart åker han till Sverige igen ❤

Dags för poolen.
Vad gör ni idag , är det höstkänslor i Sverige ?

Kram Jess

Detta inlägg publicerades i mat, njutbart, resmål etc, Spanien, Uncategorized och märktes , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Njutbart i Mijas

  1. mickandialog skriver:

    bra skylt det där hahah.
    kramis

  2. Åh så fint. Underbart med Spanien!

  3. pilotfrun skriver:

    Vad mysigt!!! En av de där gränderna körde jag igenom under vår första vecka här på jakt efter Camillos hus….. Never again!
    Puss

Lämna en kommentar