När det är för varmt

Det är hemskt varmt här nere, absolut hellre för varmt än för kallt.
Men vissa saker blir jobbigare, så som att äta.
Vi har förstått sedan förra året varför spanjorerna äter middag så sent.
Att hitta en familj ätandes vid 22-tiden är inte alls ovanligt.
Det har tagit tid för oss att flytta vår ”svensson-måltidstid” från 17:00 till närmre 19:00.

Detta har det blivit till frukost och till lunch idag;

Unknown-1

Unknown-2

Herbalife Formula 1 som jag blandar med 2 1/2 dl laktosfri lättmjöl.
Och sedan många glas med vatten och en dutt Aloe Vera Mangosmak i.

Vi körde faktiskt tidig ”middag” idag; mozzarellatallrik med grillad entrécote.
Man har inte samma aptit när det är så där vansinnigt varmt och min choklad ligger och smälter totalt i skafferiet….

Vi kommer att ta en tur ner till favoritstället lite senare, när det börjat svalna. Flickorna vill ha crepés och jag och mannen tar nog något kallt och gott.
Här har vi varit så många gånger att jag låter kameran vila och stanna hemma idag.

Har ni fått höst där hemma än ?
Jag kan längta lite tills jag kan få laga någon god höstgryta, särskilt den med
chorizo, kyckling, syltlök med mera.

Kram J

Detta inlägg publicerades i Herbalife-må bra, Kärlek, mat, njutbart och märktes , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till När det är för varmt

  1. I mitt huvud skriver:

    Nix, hösten lyser med sin frånvaro, tack och lov! Jag har legat och solat på klippor idag och badat i ljummet vatten i Mälaren. Underbart!!

  2. dianasdrommar skriver:

    Vi har sommar fortfarande som tur är, din gryta vill jag ha receptet på 🙂 kram Diana

  3. Petronella skriver:

    Lite kyligare kvällar och lite småsvalt på morgonen. Men dagarna är härligt varma och jag håller med dig. Hellre varmt än kallt, och den där grytan lät ju spännande… 🙂

    Kraam
    Petronella

Lämna en kommentar