En skatt, min förälskelse

Jag sitter och håller i en skatt.
Ja så känns det, jag är inte ensam men jag njuter till fullo.
Nickar igenkännande, hummar, tycker mig kunna se människors livsöden oavsett om det utspelades i Afrika, Asien eller vart som…

Jag köpte boken; Rostros
Fotografen hette J.Jaime Mota och om jag förstod det hela rätt så dog han 2011, endast 46 år gammal.
Hans skapelser finns fortfarande att betrakta, köpa och avnjuta i galleriet uppe i Mijas Pueblo.
Och enligt damen som driver galleriet så har hans son tagit efter, han fotograferar också..magiska bilder.

Boken Rostros (betyder ansikte) är en ganska mörk bildserie, bara svart och vita bilder.
Tunga….med känsla.
Några av mina favoriter;

c91-667029

c91-667062

Unknown-1

Min favorit hittade jag inte på nätet men dock i galleriet och i boken.
Och jag har bestämt mig, den gamla damen som blivit min fotofavorit ska flytta med oss in i nya huset.
Troligtvis blir det fler bilder men det var den som kändes som omedelbar förälskelse
Jag får återkomma när jag köpt den.

Kram J

Det här inlägget postades i flytt, njutbart och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En skatt, min förälskelse

  1. esterii skriver:

    Jag tror jag är fattigare när jag inte läser böcker..

  2. dianasdrommar skriver:

    Underbara bilder kram Diana

  3. Kenneth skriver:

    fina bilder

Kommentera

