Svaret på förra inlägget;

När är en pool bäst typ….
Ja, jag skulle ju spontant vilja säga när det är riktigt varmt och den svalkar skönt.
Idag svarar jag; när den innehåller vatten.

IMG_5795

IMG_5794

IMG_5793

Poolen hade, trots grannens tappra försök till att rädda den, börjat odla lite mögel här och där.
Det har satt sig mellan alla fogar och går inte att rengöra så länge där är vatten i poolen.

Jag körde givetvis upp till poolfirman och pratade med dem innan jag började tömma ut allt mitt vatten.
Imorgon kommer poolkillen och ska skrubba den ren med lite kemikalier och börja fylla på den igen.
Helt underbart härligt att vara utan pool när det är värmerekord här på Costa del Sol.

Det är till och med som så att jag funderar på att ta barnen med ner till stranden….
kram J

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Svaret på förra inlägget;

  1. esterii skriver:

    Ingen poolerfarenhet här men stranden lät gott:)

  2. dianasdrommar skriver:

    Vilken otur, vår bubbelpool hade också odlat konstigheter när vi var borta så bara att tömma och rengöra…kram Diana

  3. puccinellasworld skriver:

    Och med den värmeböljan… Hoppas ni får svalka någonstans ifrån idag! Kram!

Kommentera

