Till min man, en bekännelse

När du lägger ut smutstvätt i en hög på golvet och jag bara sorterar upp lite hastigt efter färg…ja du, då blir det inte bra.
Det finns olika grader på plaggen…finns även något som heter handtvätt…
Jag körde inte på hög temperatur, bara 40 grader.

Men därefter la jag in sista stöten…….torktumlaren.
Du vet att jag torktummlar ALLT !
Torktumlaren är som en bästis för mig ! Oh vad vi tycker om varandra!
Nylonstrumpor, bh´s med byglar, skjortor, badkläder…allt som anses vara gjort i någon typ av tyg.

Du la in ett husdjur i tvätten…lamm….
En tröja som är gjort av ull räknas till husdjuren.
De ska tvättas lite försiktigt, max 30 grader och ska absolut inte alls in i torktumlaren…
Nej, de ska till och med torka liggandes för att inte dra ut sig till storlek XXXXXXXLL.

Du är numera en tröja fattigare, kanske tvättar du själv hädanefter…eller så får man räkna med lite svinn…
Jag kan ibland också överraska med nya färger på plaggen….mina trosor som är mullvadsgrå..de är egentligen vita…
Detta kan också bli en överraskning då jag inte berättat för dig att jag krympt din tröja utan jag har bara vikt den lite snyggt och lagt i din tvätthög;-)

Här är bilden på din tröja, din svarta polo…du kan nog ge den till någon som är 4 år…..

Orange tröja är i "ordinarie storlek"

Orange tröja är i ”ordinarie storlek”

kram från frun (som inte är världsbäst på allt….)

Det här inlägget postades i fun och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Till min man, en bekännelse

  1. puccinellasworld skriver:

    Hahaa, man skulle nästan kunna tro att det var ”mannen som tvättat”! Lite Herbalife på det, så kanske tröjan snart passar! Lycka till med sortering & läsning av tvättetiketter! Kram Hille

  2. esterii skriver:

    Jag blandar allt. tyvärr mellan varven:)

  3. Kenneth skriver:

    Helt rätt det som inte kan tvättas o tumlas i vilket gradantal som helst är det ingen kvalite på 🙂

  4. Annica skriver:

    Ha! Min man la också en ulltröja bland överiga tvätten för ett tag sen. Den kan numera vår 8-åring ha. På något mystiskt sätt var det ändå mitt fel tyckte mannen. Jag sa att jag tvättar dina kläder, men du får fan hålla reda på de delikata plaggen själv!! Ha!
    Han saknar den, det vet jag… jaja, hoppas han lär sig nåt!

  5. stoffisen skriver:

    Jag tumlar allt!
    Tyvärr. Varav jag inte kan äga krympbara plagg haha

    Kram
    Stoffe

  6. I mitt huvud skriver:

    Själv köper jag aldrig plagg som måste strykas. För när jag vill använda dem är de inte strukna (eftersom jag aldrig stryker) och Då hinner jag ju inte. Skulle de, mot förmodan vara strukna, då vill jag liksom inte ”slösa” på dem, utan spara dem till något bättre tillfälle. Så jag har insett att eftersom kläder som behöver strykas ALDRIG blir använda, så köper jag inte det längre!

    • tiajajja skriver:

      hahaha, så klockrent. Jag är likadan. Hatar att stryka. Har någon strukit (t ex mamma) så sparar jag på dem plaggen för dt är ju nästan synd att använda dem när de är så fina, hahahaha.

Kommentera

