Skitdag/Dyrdag

Jag trodde det bara var en hederlig bakfylla som jag upplevde i lördags, men så vart visst inte fallet.
Har en hosta som river upp inälvorna, snuvig och ruggigt förkyld, hes, ont i tänderna, ont i hela kroppen, febrig..
Borde nog ligga nerbäddad men har inte riktigt tid till det….

Igår upptog dessa godingarna min eftermiddag/kväll då vi hade ett litet minikalas för dem

IMG_5496

Idag har jag suttit 4 timmar hos veterinären med denna goding;

1174694_10151568348058144_839034546_n

Röntgen, gas i tarmarna, kräks, tappar luft, har gått ner i vikt etc.
Blodproven visade inget men det kan vara att han mår illa och därför inte äter men när han väl äter..tja, då kräks han. Men att sitta rakt upp och ner i 4 timmar…inte kul alls….Och absolut inte billigt, har ingen försäkring till hundarna är i Sverige;-(

Att jag sen körde och hämtade ut min nyservade bil gjorde inte min plånbok gladare, nix pix.
Kostade lika mycket som djursjukhuset. Vill ha den helt uppdaterad och fräsch nu när den ska säljas.
Någon som är intresserad??
Nissan Juke, metalic grå med alla extra tillval:-)

Nu ska jag hosta vidare och dricka upp mitt té som mannen kom med.
Och fundera på vilket organ som sitter på höger sida under revbenen och hugger mig emellanåt..
Go kväll

kram jess

Det här inlägget postades i Husdjur och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Skitdag/Dyrdag

  1. Emma skriver:

    Vad fin den första bilden är! Riktigt skarpa färger 😮

  2. Linda skriver:

    Åh stackare!
    Hoppas både du och lurviga familjemedlemmen mår bättre snart!

    Krya på er!!
    Kram ❤

  3. stoffisen skriver:

    Äh men fy! Vad tråkigt, men vettu? Nu kommer ni snart att bli friska och tänk då vad ni kommer att vara baciluskfria 😀

    Kram
    Stoffe
    http://stoffisen.com/2013/08/15/summering-av-min-detox/

  4. Kenneth skriver:

    Tråkigt när sånt händer, men täcker inte din djurförsäkring det om du nu har en i utlandet:)

Kommentera

