JAKTEN på bilden med stort B

Som jag fotograferar, varje dag som jag varit med syrran och småbarnen har jag tagit lätt 250-300 bilder.
Dessa ska sedan laddas över, tittas igenom och sorteras om.
Det blir mååånga bilder och av 250 st kanske jag behåller ett 60 tal.

För så är dt när man inte kan fotografera enligt alla ”konstens regler”
Jag är väldigt intresserad av fotografering, jag älskar att ta bilder, försöka fånga ögonblicket.
Men jag kan inte läsa mig till något, min hjärna tar inte in saker och ting som ska beskrivas och göras tekniskt.
Nix, jag måste trycka och testa mig fram.

Som Photoshop till exempel. Jag har hämtat ut programmet och det ligger på en stol i köket…och väntar….För jag är lite livrädd att det ska innebära att för att förstå så måste jag kunna komma ihåg det jag läser…det gör jag ju inte….

Trots det tycker jag att en del bilder blir så där himla bra.
Jag kan känna att jag fångade ögonblicket, en känsla, ett minne.
Som dessa två bilderna, mina favoriter;

IMG_2896

IMG_2899

Photoshop får väl bli mitt höstprojekt, med lite stöd av Pilotfrun så ska jag nog kunna klura ut det mest enkla och vanligaste i programmet.

Har du någon erfarenhet av PhotoShop?

Kram Jess

Det här inlägget postades i fun, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till JAKTEN på bilden med stort B

  1. Tara skriver:

    Tycker du tar jättefina foton, bl.a. de från djurparken!

  2. kenrot skriver:

    det programmet är alldeles för stort vill ha nått enkelt litet vad använder du idag

  3. I mitt huvud skriver:

    Jag tycker oxå att det är så kul att fota, men jag får nog börja med att önska mig en bättre kamera.

Kommentera

