Jag överlevde!!

Igår hade jag mina nerver utanpå kroppen..
Vi kom i väg, nästan i tid och lämnade bilen till en kille som hämtade upp den direkt utanför terminalen.

IMG_2676

Hur smidigt som helst. Snabb check-in och sedan var det dags att checka in hundarna.
Pass/papper/vaccinationer var helt i sin ordning.
Man kan inte bara lämna in hundarna utan det rings från check in och bokas en tid.
Vi fick vänta i 50 minuter.
Hundarna började bli lite luriga under tiden, de hade fått lite lugnande samt jag hade spraya med en rogivande spray inuti deras bur.
Upp på bandet, röntga buren och sedan in med hundarna.
De fick vars en snutte och vars 2 godisbitar med sig på resan. Inget vatten då det kan välta och då ligger dem blött och kallt i 4-5 timmar.
Därefter tejpades buren så den inte skulle spricka/dela sig OM den skulle välta…

2013-07-19 14.06.15

Lite jobbigt var det allt att se hundarna skickas iväg.
Vi hann snabbt inom shoppen och jag fick detta med mig ut; <a

IMG_2831

IMG_2833

Sedan var det dags att gå ombord och jag belönade mig själv omgående;
href=”https://annorlundaunderbara.files.wordpress.com/2013/07/2013-07-19-16-01-36.jpg”&gt;2013-07-19 16.01.36

Resan gick jättebra, bästa resan med flickorna ever. De var sams hela resan och tiden gick fort.
Vi fick ut väskor och samlade ihop hundarna och tog en beställd storbil direkt från Kastrup till Lomma.

Och fiiinaste mannen hade fixat; nya blommor överallt , nystädat (har inte varit här sedan augusti 2012),
min bil var startad, igångkörd och med nya däck, sängarna var nybäddade och kylen påfylld med allt som vi saknat.
Det vi också saknat var svärmor, svärfar, syrran och mannen.
Dessa stod som välkomstkommitté och inne väntade en smak av gott;

IMG_2678

IMG_2679

Kändes underbart men konstigt att vara tillbaka. Lite som man är gäst i sin by.
Men skönt också givetvis. För hem är väl alltid hem även om det är tillfälligt.
En vän sa idag; Hem betyder inte där du bor utan där du känner dig hemma.
Min själ är nog i Lomma men hjärtat är i Spanien ❤

Kram vänner

Imorgon är det tävlingsdags och något riktigt fint lottas ut!
Missa inte!

//Jess

Det här inlägget postades i flytt, lyxfru`?, njutbart, Resor, Skönhet, Spanien och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Jag överlevde!!

  1. jecca skriver:

    Flyttar ni hem nu, hem till sverige alltså? Kram jecca

  2. Helena skriver:

    Välkomna ”hem” igen för ett tag! Vilket fint mottagande, jag blev lite rörd när jag läste & såg så fint de fixat. Kram kram vi hörs & ses!

  3. Vad skönt att allt gick bra. Det var bra sagt av din vän ang hem.
    Mvh /Wiilow

  4. Junitjej skriver:

    Det måste ha varit svårt att se sina hundar tejpas ihop i en liten bur så där.

    Vilken underbar blogg du har! Jag måste kika runt här lite mer.

  5. Heidi skriver:

    Hur länge är ni hemma? Puss

  6. dianasdrommar skriver:

    Mysigt att komma hem 🙂 kram Diana

  7. I mitt huvud skriver:

    Njut av vistelsen i Sverige nu. Skönt att resan gick bra!

Kommentera

