Den smygande resfebern

Vi är snart på väg till Sverige för lite semester.
Hundarna ska flyga för första gången och jag är skitnervös……

Har hört så gott om hur de har det på flygplanet, de ska nämligen checkas in.
Jag tror det kan bli för jobbigt för hundarna att vara vid våra fötter, höra oss, lukta oss och sen får vi inte ta upp dem..kan bli jobbigt och stressigt för både dem och oss.

De ska dela bur, har köpt en rejäl doning som de kan boa in sig i.
Vissa säger att en del hundar kan bli aggressiva tillsammans i delad bur men våra hundar är alltid tillsammans, de delar alltid bur (betydligt mindre än den dem ska flyga i) så jag tror det kan vara en trygghet i sig att de får vara ihop.
Men det hindrar ju inte mig från att vara nervös och superstressad….

så här skulle det ju varit. Bild lånad fr expressen

så här skulle det ju varit. Bild lånad fr expressen


Pass, vaccinationer, lugnande medicin etc , allt är klart.
Hade det bara rört sig om 1-2 veckors vistelse i Sverige så finns här ett jättefint passningsställe för hundarna men vi ska vara borta lite längre än så, därför får de åka med.

Har du någon erfarenhet av att resa med hundar?

Sen ska resten av ”to-do” också fungera; huset ska superstädas, barnen ska packa, poolen ska städas ur.
Ett projekt som ska startas innan jag åker härifrån, ja det är mycket som ska klaffa….
Just nu har jag en bloggpaus från gräsklippningen som jag gör för hand..med liiten häcksax….Terapi 🙂

Kram J

Det här inlägget postades i Husdjur, Resor och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Den smygande resfebern

  1. Annica skriver:

    Vad kul att ni ska till Sverige. Till Skåne då eller? Vad jag har förstått är du skånetös precis som jag 🙂
    Har aldrig rest med djur, men kan förstå din oro!
    Det kommer säkert gå jättebra!
    kram

  2. Linda skriver:

    Var inte oroad, det kommer gå jätte bra. Dessutom har dom ju varandra, så matte o husse kommer vara mer oroade än vovvsingarna tror jag.
    Trevlig resa!
    Stor kram!
    Linda

    • tiajajja skriver:

      Inte husse….matte med darrande nerver, 2 barn som är omöjliga trots deras ålder, väskor, hundbur och hundar…jodå..det går nog bra. kram

  3. Lirre skriver:

    Du behöver inte vara orolig att dom ska höra dig för det gör dom inte. Dom kommer sitta där nere vid väskorna.

  4. MaryAnn skriver:

    Vær foriktig med å gi lugnande middel…. hvis hundene blir syke og kaster opp (kreks) kan de få det i luftrøret og kveles… de klarer ikke fixa opp selv om de er påvirket av medisiner. Jeg ville definitivt hatt de med meg i cabinen. Jeg har reist mye med mine hunder men alltid har de vært med inn i cabinen. De kan være i bag som flybolaget godkjenner, jeg tror absolut hundene er roligere når de KAN høre dere. God reise 🙂

    • tiajajja skriver:

      Tack MaryAnn, jag har redan provat doseringen av det lugnande för att kolla hur de reagerade. Och allt gick bara fint:-)
      Vi får se hur det går. Blir det inte bra så får de resa inne i kabinen vid nästan flygtillfälle 😉

  5. I mitt huvud skriver:

    Å, då måste du skynda dig att se Jakten innan den slutar gå!! Hoppas själva resan går bra, och att ni får en bra tid här hemma!

Kommentera

