Djurriket

i vår allra närmsta omgivning innehåller mängder av blandade djur.
Jag har inte fotograferat husspindlarna då de kommer senare på året.
Kackelackor bekommer mig inte fast vi inte har några detta området.
Och ödlorna, dessa små söta, har vi också många av = jättebra.
Inbillar mig att de äter upp en del av både myggen och knotten.

I natt när jag öppnade dörren till sovrummen fick jag något svart, relativt stort, flygandes rakt i pannan och upp över huvudet. När jag kom upp igen tände jag och såg att det var en stor nattmal. Han fick bo kvar, jag orkade inte ta ut honom mitt i natten:-)

2013-07-06 19.47.26

Gräshoppor och syrsor har vi många av. Framför allt gräshoppor i varierande storlekar.
Denna bamsevarianten ville åka med i vår bil;

IMG_2243

IMG_2244

På väg mot soptunnan prasslade det till i en av buskarna och denna lilla tittade ut;

IMG_2183

IMG_2189

IMG_2194
De är väldigt skygga och rädda, mamman ligger och vaktar. Jag har bara sett 2 kattungar men där lär finnas 4 stycken.

Och lillatjejen , som är som en magnet till alla djur, klappade både fårherdens hundar samt fåren när vi mötte dem tidigare i april.
2013-05-19 15.18.51

Och så grannarna, vars 2 hundar parade sig och ut kom 6 stycken småvalpar.
Blandning mellan yorkshireterrier och chihuahua. Det blir några små sötisar.
Här är de bara 1 dag gamla;

2013-06-30 14.31.30

Visst är det härligt med lite liv och rörelser i naturen?
Vad har du för djur runt dig?

Det här inlägget postades i Husdjur och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Djurriket

  1. mickan skriver:

    jag är en djurälskare av högsta rang. när jag ser sådana här bilder smälter hjärtat lite grann och myskänslan infinner sig.
    jag diskuterade detta m djur m en bekant förra veckan. hon hade en ganska klar uppfattning om saken. hon anser att vi står över djuren. minkpäls, djur som överhuvudtaget lider på våran bekostnad är inget fel. det är ju bara ett djur. jag tog väldigt illa vid mig. visst, vi står över djuren intelektuellt sett. MEN, då är det ju vår uppgift att värna och ta hand om dem…
    det där förstår dina döttrar, och jag smälter när jag ser deras engagemang. heja

    själv har jag en vacker, underbara-annorlunda labrador. hon har varit mkt hos min familj i ängelholm. nu har vi gjort ett ägarbyte. men hon kommer hit ofta.
    min familj är många och har lättere förutsättningar att ta hand om henne. jag som är kroniskt sjuk, blir mer begränsad och gubben jobbar ju i norge.
    jaja. nu var det inte meningen att slå rekord i världens längsta kommentar, men jag önskar er en skön söndag
    kramis

    • tiajajja skriver:

      Jag anser att pälsen ska sitta på djuren 🙂 Dock äter jag kött, mest kyckling och försöker hitta kyckling som varit frigående och fått majs till föda. Godare så.
      Så härligt med en labrador, lillatjejen ville ha en men jag ansåg att den är lite för stor för att dra med på flygresor hit och dit, samt mannen är allergisk och labrador kvalar tyvärr inte in som allergivänlig hund.
      Hoppas att du och dina också får en underbar söndag. Kram J

  2. esterii skriver:

    Usch för småkryp typ malen:) Men så nykläckta valpar, mina åtta år nu 8 veckor:)

  3. Ping: Några vill ha tillökning i familjen | Annorlunda Underbara

Kommentera

