Sista dagen på sommarlovet

för ett bra tag. Barnens skola börjar imorgon.
Ja, jag lär inte vinna pris för ”snällaste och bästa” mamman (inte mannen iheller för den delen) för vi har satt barnen i summerschool.

images-3

Jodå, det finns och den hittade vi 😉
Klockan 9-15:00 i 3 veckor ska de gå på den engelska privatskolan.(British International)
Det ska läras engelska så det ryker.

Uniform behövs inte under summerschool, bara under vanlig skolgång.

Stora tjejen tyckte nog sämst om idéen att behöva gå i skolan under sommarlovet,hallåååå liksom…dumma föräldrar.
Men, 3 veckor kan man offra tycker jag. Det kommer att löna sig och förhoppningsvis visa sig i nästa betyg i engelska.
Dessutom har de sommarlov längre här nere än i Sverige.

Språk är viktigt !
Jag som inte är varken tekniskt eller praktiskt lagd har hankat mig fram på mina delvis bra språkkunskaper.
Är man social, trevlig och kan prata med folk är jag övertygad om att det går bra för en i livet.
Eller vad tycker du ?

Mamma kommer idag så här ska städas och bäddas rent och fejas.
Tror att hundarna också åker ner i badkaret.
Resten av dagen blir vid poolen. Ska jaga tjejerna också så deras rum ser ok ut.
Sedan ska skolväskan packas inför morgondagen.

Och när de är i skolan får jag och mamma lite egentid….win-win om du frågar mig;-))

Vad gör du idag??

kram J

Det här inlägget postades i disciplin och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

