Höstens designer för H & M

Det blev franska Isabel Marant som sätter sin prägel på klädjättens höstkollektion.
Det blir en bohemchic höst/vintergarderob.

Oftast när kända designers ska ha samarbete med kedjor som H & M så tycker jag att det överdrivs något så in bombens.
Det är inte många av plaggen som man kan använda/sätta på sig utan de flesta känns mer som ”samlar objekt”.

Däremot Isabels kläder, tilltalar mig.
Det är plagg som ser bekvämma ut, som går att matcha en hel del till.
Man kan röra sig utan att sömmarna spricker i baken eller att valkarna trillar ut på baksidan.
Ett användbart mode helt enkelt.

Så här kan det se ut när Isabel designat (antar dock att det blir lite mer tyg inför kollektionen som släpps 14 november);

secondColumn2

secondColumn3

secondColumn

Vad tycker du ? Ska man designa konstigt och märkligt bara för man gjort sig ett namn eller vill sticka ut eller är det inte bättre att man gör plagg som kan uppskattas och användas av kunder?
Haute couture gör sig bäst på catwalken;-)

Kommer du att köpa plagg bara för att det är en känd designer som gästspelar?

Kram J

Alla bilder lånade från nätet

Det här inlägget postades i Mode och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Höstens designer för H & M

  1. Jonnie skriver:

    Tjusigt 🙂

  2. Kenneth skriver:

    Jag köper det som jag trivs med o tycker är snyggt sen spelar det ingen roll om det är design eller inte så länge min plånbok tycker det är ok 🙂

  3. Tammy skriver:

    Jag älskar den bohemiska stilen så det lär passa mig! Har nog aldrig handlat tidigare för jag har tyckt att det har varit för tillsnofsat. Lönt att köpa nåt som sedan bara hänger i garderoben? 🙂 Kram (p.s. nu heter min blogg http://tammysfotologg.wordpress.com/ )

Kommentera

