Smörgårdsbord

Hade gärna satt tänderna i ett svenskt smörgåsbord.
Eller…..smörgåstårta…åh så gott.
En väninna skrev till mig på facebook att man är som mest svensk när man flyttat utomlands.
Och så rätt hon har i det 🙂

För man blir sugen på allt som man inte kan få tag på….eller som kostar skjortan.

images

images kanel

ri_12988_3

Man längtar till ställen som man kanske inte ens säkert hade besök om man varit i Sverige, men man kan sitta 320 mil ”hemifrån” och längta…tokigt 😉

För 2-3 veckor sedan fick jag leverans från Sverige. Men jag öppnade inte kartongen förräns i går.
Hittade nämligen en hörna på skolan där man kunde låna svenska böcker. Jag har läst 7 stycken på mindre än 10 dagar.
Givetvis så hade jag också beställt 4 av de böckerna jag läst……får väl ge bort dem 😉

Så detta blir mitt smörgåsbord för tillfället;

IMG_1032

Vad läser du för tillfället???

kram bokmalen J

Det här inlägget postades i njutbart, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Smörgårdsbord

  1. Ginger skriver:

    Ja precis så är det. Har bott utomlands längre än jag har bott i Sverige men ändå längtar jag då och då: midsommar, lucia och olika ställen i Sverige

Kommentera

