Kan man dränka en fisk?

Kan man dränka en fisk?

Ja det är en sån tanke som bara kan dyka upp i mitt huvud…bara så där.
För egentligen tänkte jag skriva ett inlägg om hundsim…..
Vilket jag gör (längre ner). Men för er som också har funderat på om man kan dränka en fisk, så kommer svaret här;

Om man kan dränka en fisk är en svår fråga. Det finns fiskar som måste röra på sig eller vara i en stark ström för att kunna syresätta sig. Om man då håller fast dessa i stillastående vatten så får dom inget syre och drunknar då men vissa skulle säga att det är att kväva fisken.
Svar; från 118 100

Så,då kan jag släppa det;-)

Igår var toppenväder här nere.
Vi bestämde oss för att öva simning med hundarna igen.
Jag fotograferade ( tack o lov..kallt i vattnet), tjejerna fick öva med hundarna.
Vi vet att hundarna kan simma, det har vi testat förr.
Men det viktigaste är att de lär sig vart trappan är, så om de trillar i , ska de kunna simma till trappan och sätta sig i säkerhet.

Vi övade;

casan bkixt

casand blixten

casandra simmar

nea 0o bolt

simma

Och de var så duktig, de hittade till trappan direkt.Och tar sig ur poolen.
Idag hade vi inte kunnat öva, det stormar som 17. Både bordet och alla stolarna är på väg ner i poolen , trots spännband….Blir nog en sitta-inne-dag 🙂

kram J

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Kan man dränka en fisk?

  1. Linda skriver:

    Sötisar!! Och då menar jag både vovvar och döttrar!
    Kram!
    Linda

  2. Jennymf skriver:

    Vilka fina foton!

  3. ami skriver:

    Jag får också upp sådana tankar, vi kanske är exakt lika knasiga då 😀

Kommentera

