Lyx i mängder

Ja, om man tycker om avokados.
Hela familjen älskar dessa och lyxen är att ha eget avokadoträd som gett ungefär 200 avokados under detta årets fruktperiod.

Helt underbart att kunna gå ut och ta sina egna avokados.
Visste du att en avokado aldrig mognar på trädet, utan den måste plockas och sedan mognar den.
Lite pressad citron räcker för min del.
Räkor och majonäs är å andra sidan inte heller så fel;-))

Hur äter du din ?

avokado

mer avokados

mer avokadosssa

Kram Jess

Det här inlägget postades i mat, njutbart och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Lyx i mängder

  1. Helena skriver:

    Mmmm! Hade nog gjort (& ätit) guacamole varje dag!! Ansiktsmask-hand/fot inpackning :-)))

  2. Åsa skriver:

    Oj, nej det hade jag ingen aning om och otroligt lyxigt att ha ett eget träd 🙂 Det skulle min sambo älska för han ä l s k a r verkligen avocado. Jag brukar äta min med lite örtsalt på, och är det riktigt festligt gärna med färska räkor och lite romsås 🙂
    När jag va i Kenya så låg det ju mango i drivor under träden i härliga rödgula toner…å jag vet jag tänkte men herregud de måste ju ta hand om så dyrbar frukt 😀 men det är ju som våra äppelträd här hemma 🙂
    Kramar Åsa

  3. Victoria skriver:

    Mums!! I lööve avokado! Hade gärna haft ett eget träd här hemma där jag kunde gå o plocka 😃. Liiiite avis är jag allt😉kram

  4. wordsbymia skriver:

    Avokado är ju såå gott. Och nyttigt 🙂 Jag vill också ha ett eget träd. Jag gillar att ha lite vinäger på och lite aromat. MUMS. Som godis 😉 Kram

  5. Tammy skriver:

    Grattis till ert träd! Inte bara lyxigt utan fint dessutom. 🙂 Kram

  6. Marlene skriver:

    Gott! Jag äter den precis hur som helst och är grön av avund på dej som har ett eget träd 🙂

  7. Matilda skriver:

    Ååå vad lyxigt! Jag älskar avocado. Jag äter den för det mesta precis som den är eller så har jag den i sallad.

Kommentera

