Att tröttna på sig själv…A blonde moment

Idag var jag åter på tennisklubben och skulle planka in och duscha.
Planka som i ; låtsas jag får vara där, inte synas och inte höras….

Inga problem, gick in i omklädningsrummet och var ensam.
I torsdags tyckte jag inte riktigt om att man duschar i stängda bås för då hade jag ju inte koll på väskan/mina ägodelar.
Så till min stora gläje stod ett av 150 skåp på glänt och jag såg chansen.
Klädde av mig, öste in allt i skåpet utom handduk, schampoo/balsam och duschcreme.
Tänkte att nu kanske jag slipper ta en supersnabb dusch.
Men tyckte att skåpet gläntade lite för mycket och exakt då….frös jag the moment och såg allt i slow motion…jag tyckte till skåpsdörren och det lät…klick….
Klick som i att skåpet låstes och att nyckeln bara finns att hämta ut…i receptionen…där jag inte alls skulle befinna mig…jag skulle ju smyyyyyga….

Stod där och funderade, naken , i några sekunder hur f-n jag egentligen är funtad…
Var också väldigt tacksam för att jag hade en relativt stor handduk med mig….

imagesCA7HU2CT

Virade handduken om mig och gick med bestämda steg till receptionen…en bra bit bort. Jag låtsades att allt var som vanligt..att jag hade kläder istället för en lila handduk. Sa till henne i receptionen att jag behöver hjälp i omklädningsrummet.
Bor du på hotellet frågade hon…Nej,sa jag….
Men är du medlem i Spa-klubben? Skriv ditt namn här ( gav mig papper och penna) så ska jag hjälpa dig…fan, fan fan…….
Eller; jag följer med dig istället sa hon.

Puh, jag andades ut och hon låste upp mitt skåp.
Tusen tack sa jag och tog en jävligt rekordsnabb dusch.

Sen tänkte jag att när jag går förbi henne igen så kanske hon stoppar mig och ber om mitt namn igen…..Då gör jag en ännu dummare sak…..
Jag låtsas prata i telefon…..på svenska då…..Och så säger jag högt; Jaaaa…mmm…”konstpaus”….okej…..jag kan ju säga bajs om jag vill…….
Vinkar adios och sedan tänker jag….Om hon kan svenska så vet hon att jag precis sagt bajs…..
imagesCA28PH6J
Idag är inte min dag…..Den fortsatte med tokigheter, men det kan vi ta en annan dag 😉

Det här inlägget postades i fun och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Att tröttna på sig själv…A blonde moment

  1. Johanna skriver:

    Hehehe. Hoppas att det är ok att jag skrattar åt galenskapen. Du beskriver det väldigt bra. 🙂
    Minns själv när vi inte hade varmvatten hemma (bodde då i Madrid) och fick värma vatten på spisen. Haha. Sånt som aldrig skulle hända i Sverige. 🙂

  2. Linda skriver:

    Ha ha, jag har skrattat åt detta två ggr idag, först när jag fick uppdateringen på email (jag prenumererar på dina inlägg) och efter det när jag läste det igen här på bloggen. Såååå himla kul!!! ÄLSKAR hur du låtsades prata i mobil tfn 🙂 Känner igen mig själv när jag tog handikapps toan i Florida en gång på en restaurang (inte bra att göra det i FLORIDA med ngt högre snitt ålder, note to self) en stackars tant i rullstol sitter utanför och väntar på mig medans hon frågar sin vård assistent högt ”Hur länge tar det tror du”, jag kände mig så dum så jag HALTADE mig och höll på mitt ”onda” ben ut ur båset för att det skulle se bättre ut!!! :)))
    Kram!

    • tiajajja skriver:

      hahaha,halta ut från handikapptoaletten..Det hade varit en syn för gudarna;-))
      Nu hoppas jag att varmvattnet blir fixat Asap, har 2 lortiga hundar som behöver storbadas;-) Kram

  3. Åsa skriver:

    Hahhha gud hahha, du får mej att skratta 😀

Kommentera

