Mötet med polisen

Körde mannen tíll flyglatsen i morse.
Och då, kl 07:22 stoppade polisen mig.
Jag fick köra in till sidan och rulla ner rutan.
Den spanska polisen spände ögonen i mig och sa;
”-Har du druckit något idag?”
– Nej, svarar jag, det är för tidigt….
polisbild

Och så var den alkoholkontrollen klar. I min kamouflagepyjamas dessutom…

imagesCATH93WG
Hade det varit i Sverige hade de kontrollera och upptäckt att ena baklampan är i sönder, de had kollat körkort och troligtvis hade man fått blåsa. Här räckte det med enkel fråga – enkelt svar.

Ibland är detta landet okomplicerat ;-))

Det här inlägget postades i fun och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mötet med polisen

  1. Linda skriver:

    Ha ha…påminner om Ryssland, enkelt. Skulle det knipa ytligare så går det att lösa genom att betala ”boten” på plats 😉

    Kram,
    Linda

Kommentera

