Så meningslöst

inlägg…Men, min man säger att jag kastar hälften av svampen.
Och det gör jag ju också men inte hälften som i ”äta-hälften” utan bara hälften som i ”storleks-hälften”….
Hänger du med ?

Äter du hela svampen eller bara hatten…….

2013-03-20 16.58.59champinj 1

champinj 2

champin3

Som du ser på bild 1 så skär jag av hela foten på svampen och äter bara hatten……E det slöseri eller smakar foten också ..svamp….??

/Jess

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Så meningslöst

  1. Helena skriver:

    Hahaa exakt så gör jag med! Säkert slöseri men jag har fått för mig att ”foten” är oätlig. Dessutom måste jag skiva och steka svampen annars tycker jag den är äcklig, steker svmpakivorna som filéer där jag vänder fint på alla hundraelva svampskivor 🙂

  2. Bondens fru skriver:

    Jag tar också bort foten på svampen. Vet inte varför, kanske för att jag tycker att den har en ”träig” smak. I min lokala ICA-butik har de precis satt upp en skylt vid champinjonerna som uppmanar folk att inte ta bort foten (alltså på plats i affären) eftersom den också går att äta. Jag är inte den skyldiga till att rensa svampen i affären 😉 Lite kul att du bloggar om detta just nu, första gången jag tittar in. Jag hittade dig via Mona 🙂

Kommentera

