A walk down memorylane

Åh vissa saker får en att direkt färdas bakåt i tiden, fleeera år.
En sån sak är dessa;

susanne

Jag minns min väninna Susanne, som bodde i Lerberget.
Stora delar av mina och syrrans somrar spenderades hos vår moster och morbror:-) Och hemma hos Susanne, i lilla friggeboden på baksidan, fanns det oftast godis i storpack.
Tefat i mängder….och dessa älskar jag fortfarande!!
Lycka när jag hittade dem här i Spanien.
Dessa tryckte jag nog i mig på …..5 minuter max !! Mums!!

Har du något speciellt som för dig tillbaka till barndomen?
Typ något godis, en låt, en lek eller något annat?
Kram Jess

Det här inlägget postades i njutbart, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till A walk down memorylane

  1. Erika skriver:

    Var inte tefaten lite pappersaktiga i konsistensen? Jag saknar Ako kolorna,
    både mint och frukt. Jag brukade ta av papprena på samtliga så det kunde
    smaskas utan stopp. Angående vad man ska laga till middag så har jag skrivit ner favoriterna. Jag fyller på när jag jag lagat något nytt som jag vill göra igen, men jag skriver inte ner hela recept (för jobbigt)
    utan bara stödord. När jag inte har en aning vad jag ska laga så kikar jag i mitt lilla block och blir påmind av massa goda rätter jag glömt bort, fiffigt, för mig iallafall…

    • tiajajja skriver:

      Joooo, de var liksom lite som oblat…åh vad jag tycker om dessa tefaten.
      Ska köpa nya varje måndag 🙂 Jag har försökt det där med att skriva ner men så…blir det tråkigt ändå. Och så är jag värdelös att handla med inköpslista…eller rättare sagt..hålla mig till den. Det blir alltid för mycket grejor och aldrig det jag egentligen behöver……Kanske ska prova igen:-) Tack för tipset. /Jess

  2. stoffisen skriver:

    Åhh dessakommer jag ihåg!
    Dem var ju inte hejja men absolut värd 20 öre!

    Kram
    Stoffe

  3. F skriver:

    Åh tefat!!Trodde inte de fanns längre,vilken nostalgi!
    Fanns ju klubbor oxå som var goda med,tror de kallades snus klubbor. Lakritspulver och sen var de lite sega..

  4. Sara skriver:

    Åh sådana kommer jag ihåg. Har inte sett dem på evigheter, kommer ihåg känslan av den pappriga (och ganska smaklösa) ytan 😉

Kommentera

