Tusen fötter under soffan

Idag behöver jag inte oroa mig för att bränna ansiktet…det är mörka moln och jag tror minsann att det kommer att regna.
Lagom tills ett av våra fönsterpartier ska bytas.
Vi har ju fått en spricka i ett av våra skjutfönster och idag är det dags att få in ett nytt,..innan hela rutan krackelerar.
Ska bli intressant och se hur de får ner denna stora ”fönsterdörr”.
Inomhus kommer de inte att få ner det, de kommer att få ta det utifrån, ovanför poolområdet eller något. Högt upp men vi har trång, svängande trappa inomhus så det är omöjligt att ta det där igenom. Tog 1 timme när vi skulle få ner vårt nya kylskåp..

Tänkte förbereda innan fönstergubbarna kommer och började knuffa vår soffa…Den är tung och har stått stadigt ett tag….dvs mycket damm, hundarnas leksaker och rivna tidningsbitar låg där under.
Men vad hittade jag mer….jo denna lilla sötnos;

2013-03-19 08.09.10senfotning

Jag är inte rädd för dessa men första tanken var ändå; låt den vara död.
Orkar inte att den sätter iväg och sen ska jag jaga den med kvast och sopskyffel på hela nedervåningen, med 2 hundar jagandes bakefter…

Den var stendöd!
Och för att ni ska förstå att den var 10 cm lång , har jag fotograferat den bredvid min stadiga 39:a

toffla

Detta kan ju inte vara en tusenfoting..ja, jag har räknat benen….Eller har den typ 970 ben till under sin kropp??

Ut åkte den, rakt ner i dalen !

Dags för mys, te och ipad med diverse spel väntar i soffan.
Hörs sen.

Kram J

Det här inlägget postades i Husdjur och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Tusen fötter under soffan

  1. Helena skriver:

    Iiiiiiiiii! Den där ”tusenfotingen” var värre än spindelmonstret i Annas hall! Tur den var död och att hundarna inte kom springandes med den i munnen haha! Kram från det kalla snöovädret i Skåne!

  2. Usch vilen äcklig en!

    Tur att inte hundarna fick tag på den 🙂

    Kram Anette

    • tiajajja skriver:

      Eller hur! Bolt har ju sprungit runt och uppfört sig märkligt men jag har ju inte förstått varför….det gör jag ju nu. Kram, hoppas din förkylning är bättre

  3. Cajsa skriver:

    Hej!
    Ser ut som en hundrafoting, centipede.
    Mina svärföräldrar har hus i Alicante och förra sommaren när vi var där så blev min man ”biten” av en sådan när vi låg och sov. Det gjorde tydligen väldigt ont och han blev lite röd efter bettet. (han ägnade två timmar mitt i natten till att googla fanskapet)

    Nu har jag googlat lite också 😉 så du kan läsa mer här: http://www.spain-holiday.com/blog/andalusias-venomous-inhabitants.php
    Scrolla ner till: Mediterranean Tiger Centipede – Escolopendra tigra

    Halkade in på din blogg från någon annan blogg där du kommenterat, kommer fortsätta kika in hädanefter. 😀

    Mvh. Cajsa

    • tiajajja skriver:

      Tack Cajsa! Nu vet jag ju bättre vad det är. Så de jäklarna bits…..jag som sovit på golvet i typ några veckor….ptvi.
      Kul att du hittade hit och att du vill stanna kvar;-)
      Hälsning Jess

Kommentera

