Barnporr? Vart går gränsen??

Jag tänkte vi skulle ta och ventilera lite barn, kläder och vem avgör vad som är porrigt eller ej?
Det har börjat läggas fram badkläder här nere nu, allt från spädbarnsbarnkläder upp till vuxen ålder.
Jag kan fortfarande styra och bestämma vilken typ av bikini/kläder som barnen får lov att ha på sig, klä sig i. De får inte köpa fritt bara för att de har egna fickpengar!

Men så gick jag då förbi 2 barnklädesaffärer och såg följande plagg ;

bikini 2

röd bikini

trikini

Jag kan ha en snevriden bild av barn och vad som signalerar sexuellt.
Bilderna ovan går bort! Jag tycker att; barn ska ha baddräkt, gärna med längre byxa och ärmar som faktiskt fyller den funktion de ska; skydda mot solen.
Jag blir ledsen och upprörd när jag ser små små bikinisar till spädbarn. Vad är poängen??

imagesCAI333DN

När mina barn (tjejer) var mindre hade de oftast något liknande detta på sig ( om de inte hade baddräkt; ) imagesCAC2ERIJ
Och med en t-shirt över för att skydda bröst/rygg/nacke och axlar.
Och gärna någon solhatt.

Med tanke på hur världen ser ut idag, hur många sjuka perversa människor det går omkring lite över allt så tycker jag inte att man ska uppmuntra.
Jag tycker å andra sidan inte heller att man ska behöva överdriva åt andra hållet . Men att sätta på små barn bikinis som passar på en 18+ tycker jag är osmakligt.
För det är väl ändå föräldrarna som köpt bikinin, inte bebisen som valt?

Och ett badplagg ska väl skydda, sitta bekvämt och vara anpassat så barnet kan leka, sitta med benen isär i sanden och bygga sandslott utan att någon äcklig Fabror Bosse ska ligga i busken och flåsa?

Vad tycker du ? Är det helt okej att sätta på småttisar bikinis som är ”anpassade efter vuxenmode”?
Hur blir det sen när de blir äldre? Jag tycker att barn ska få vara barn så länge som möjligt. Tids nog ska de börja med en massa annat;-)
Som den här bilden, den säger mer än 1000 ord;

imagesCA5MR75O

Ps: Glöm inte hög solskyddsfaktor oxå:-)
samtliga bilder lånade från internet

Det här inlägget postades i Mode och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

