Snöstorm, Margaretaskålar, övervikt och komplimanger

Ja, så kan vi summera detta inlägget.
Vi börjar med snöstorm..som ni tydligen fått hemma i Sverige igen (södra delarna i allafall). Då bjuder jag på dessa bilderna till Er och önskar att våren kommer snart ❤

jordgubbar 2jordgubbar

När jag reste hem hade jag övervikt…inte helt konstigt kanske med tanke på att jag tvunget skulle ha med mig 4 st Margaretaskålar i turkos.
Turkos är egentligen inte en av mina favoritfärger men dessa gjorde mig glad:-)

Och att jag sedan hade med mig godis, typ 3 kilo…gjorde inte heller väskan lättare;
övervikt

Och komplimanger…Hur ofta ger du en komplimang till någon? Kanske oftare till någon du känner….men hur ofta gör du det till någon du inte känner?
Jag fick , på resan till Sverige, 3 komplimanger samma dag av helt okända människor. Anledning; Jag var så färgglad, fick höra att kul att någon vågar använda glada färger, att jag klädde i rosa och att min svarta jacka var jättefin. Så glad man blir, ännu gladare när det är från främmande människor som vågar vara spontana. Hade även rosa Nike-gympisar på mig ( som inte syns på ego-bilden);
rosa 2

Vi hann äta lunchen ute i solen..jag sprang upp och startade en maskin tvätt och nu…..ösregnar det givetvis igen…Spansk vinter:-)

kram Jess

Det här inlägget postades i Kärlek, njutbart och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Snöstorm, Margaretaskålar, övervikt och komplimanger

  1. stoffisen skriver:

    Härligt!!
    Jag har de röda Margreteskålarna. Det är en sjukt bra kvalite på dem och jag blir inte fövånad om dem håller hela mitt liv..

    Kram
    Stoffe

  2. Linda skriver:

    Jag håller med dem, jättefin är du ju! Underbart med röda detaljer, älskar hur du har matchat ditt mobil fodral till de röda detaljerna, you little fashionista you 😉
    Kram!!!

  3. Marlene skriver:

    Jag ger ofta komplimanger även till såna som jag inte känner och tyvärr blir inte reaktionerna riktigt som man önskat. En del tittar på en som man var en idiot, andra snörper på munnen precis som om jag sagt något ironiskt. Några få tackar faktiskt och då blir jag nog lika glad som mottagaren av komplimangen. Men det är faktiskt sorgligt att folk inte kan ta emot en komplimang.

    • tiajajja skriver:

      Visst är det märkligt att folk kan reagera så negativt när man säger något vänligt. Måste vara för att de hör det så sällan?? Kram

Kommentera

