Sommaren är här

Igår när jag körde Lillan och mannen på bergsvandring med Svenska Skolan så körde vi förbi ett stånd med stora röda härliga jordgubbar.
Det var bilkö så jag passade på att köpa. Det vart nog en cirka 6-7 liter och kostade 45 kronor.

När jag sedan kom hem lade jag upp dem i en stor Ikea-skål.
Och satte ut dem i solen så de blev solvarma. Jag tycker egentligen inte om jordgubbar men det slank nog ner en 5-6 stycken.
De smakade sommar!!

jordgubbar004mer gubbar

Men jag tyckte inte att skålen vart riktigt kul så jag köpte en ny senare på dagen.
Den är skavd, ser använd ut, lutar lite men är fantastiskt underbar.
Det blev kärlek vid första ögonkastet:-) Och jordgubbarna trivs också i skålen.

jordb ny skål

ny skål

Vad tyckte du om skålen? Jag hade helst velat ha fler, men detta var den sista;-(

Kram Jess

Det här inlägget postades i Kärlek och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Sommaren är här

  1. Sylten skriver:

    Njaeä då hade jag behållt ikea-skålen….

  2. stoffisen skriver:

    Den är superfin! Mycket mer lyxig än Ikea och vackrare att titta på.

    Kram
    Stoffe

Kommentera

