Jag och surfis

Det var min tur att ta LillaFina för natten.
Han har förresten fått ett ordentligt namn nu; Blixten.

Mannen har haft honom de andra nätterna och jag har haft Bolt.
I natt hade jag båda valparna. Och det tycker man borde vara ok……Icke!

Blixten ligger i en stor plastlåda (givetvis utan lock! ). Där har vi bäddat mjukt och gjort det mysigt för honom. Bolt sover vid mina fötter eller försöker dela huvudkudde med mig.

Jag och Blixten låg och mös innan jag skulle lägga mig;

600515_10151267217348144_1743555161_n
(osminkad och i pyjamas..jag utvecklas. Hade det varit för ett halvår sedan hade det aldrig inträffat! )

Jag spelade Ordjakten och Blixten fes….Något så groteskt äckligt.
Att en sån liten röv kan lukta så bedövande illa…..Jag nästan klöktes.
Sen hjälpte det ju inte att ha hans gump i nästan näslinje….Fy 17.

Natten som följde var ju ….aktiv.
Blixten bajsade 4 gånger, vaknade klockan 01, 03,05 och 07.30. När han vaknat, käkat, kissat,bajsat så ska det lekas lite ( nej, jag leker inte med honom på natten) och det tar ungefär 1 timme innan han kommit till ro och kan läggas ner igen. Bolt har druckit en hel skål med vatten, kissat Niagarafallet på tidningarna,kräkts 2 gånger (varav den ena gången samtidigt som Blixten bajsade på golvet).

Så kära vänner; förlåt att jag går som en zombie idag till veterinären.
Hälsar jag inte så beror det inte på nonchalans….jag går i sömne.

Kram Jess

Det här inlägget postades i fun, Husdjur, Kärlek, lyxfru`? och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Jag och surfis

  1. mickan skriver:

    Haha. Är d sånt som kallas kärt besvär.. Har själv haft hundbäbis. Kramis

  2. stoffisen skriver:

    Du är så vacker 😉

    Kram
    Stoffe

  3. Malin skriver:

    Hej

    Jag har nyligen hittat till din blogg. Intressant att läsa om hur det är att bo i Spanien.
    Så tråkigt att läsa dock om hunden….att den inte överlevde operationen.
    Men jag har en liten fråga. Hur gammal är nya valpen? Han kan inte vara många veckor, eller?
    Här i Sverige får man inte sälja hundar som är yngre än åtta veckor….

    • tiajajja skriver:

      Hej Malin, välkommen hit:-) Att det är 8 veckor i Sverige känner jag till. Här är det dock lite annorlunda. Efter att valparna är ca 40 dagar tycker vissa att det är ok att separera valpen från mamman. Vår valp är snart 7 veckor och det är lite tidigt, det får jag hålla med om. Dock fanns inte valpen i skyltfönstret/buren i djuraffären utan kom direkt från uppfödaren (med djuraffären som mellanhand). Jag visste INTE att det var en sån liten valp, för de sa nämligen att de skulle ta en från samma kull som Bolt, dvs vara 3 månader gammal….Jag blev överraskad, oerhört orolig och nervös men det har gått bra. Bolt är duktig och visar den lite vad man ska göra på tidningarna. De sover ibland tillsammans. Eftersom Blixten är så liten söker han sig till värme/beröring. Hade jag vetat innan att han var så liten hade jag avvaktat köpet.

  4. Linda skriver:

    Så fina ni är både du och blixten!
    Kram!!!

    • tiajajja skriver:

      Tack söta. Tur datorn inte är med doftskärm *fnys* Alla tips mottages med stor tacksamhet vad gäller att resa med småttisarna. Kramiz

Kommentera

