Bloggarnas monologer

God morgon härliga Söndag.

Som ni vet kan man lämna/skriva en kommentar till varje inlägg som skrivs i en blogg. Och det uppskattas av oss som bloggar.
Annars är det ju som att sitta och prata med sig själv;-)

Sen finns det bloggare, vi pratar om de STORA svenska bloggarna, som svarar på en del kommentarer. Där man känner att de faktiskt läser igenom vad folk skrivit.
Det kan bli en hel del kommentarer om man har en stor blogg.
Sen finns det även stora bloggar där bloggaren/bloggerskan aldrig svarar, inte tar sig tid att engagera sig. Det tycker jag är oerhört tråkigt. Då kan man ju lika bra ta bort sitt kommentarfält tycker jag..och fortsätta prata med sig själv…

Maria Montazami är en av de stora,välkända bloggerskorna.

untitled maria

Älskar att läsa hennes inlägg då hon skriver precis som hon tänker;-)
Hon bjuder på mängder av garv 🙂
Hon hade något inlägg om sin maltes och jag passade på att fråga vad hon använde för ögondroppar/rengöring till sin hund.
Aldrig trodde jag att jag skulle få svar! Hon får väldigt många kommentarer och jag tänkte att hon läser dem inte, hon gör som alla andra som kör bloggmonolog.
Men tji, jag fick mitt svar i hennes blogg;

bild

Tack Maria !!
Någon som har erfarenhet av vad Maria tipsar om?
Nu ska LilleFina få lite babypuré och Bolt ska få bus:-)

Vad ska ni hitta på ? Tennis idag oxå för vår del.
Ha en härlig söndag:-)

/Jess

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Bloggarnas monologer

  1. Linda skriver:

    Hej raring!!

    Du som är så duktig på att själv kommentera ska få en till kommentar här 🙂

    Ang maltes och ögonen, dom kan ju som sagt rinna en hel del och bli mörka under, som jag har hört så är det viktigt att rengöra under ögonen med lite vatten varje dag så det inte ”sätter sig”. Det finns tom rengöringsvätskor just för dessa vovvar. Sedan är det mycket dieten, vad för mat dom äter (samt finns det vitaminer att ta har jag sett i butikerna i Florida) samt om dom faktiskt blir ledsna. Det kan vara tårar, om dom tex är själva mycket (vilket är det värsta dom vet eftersom dom älskar sällskap av sin lilla flock, familjen) gråter dom och då blir det fläckar (visst är det lite sorgligt).
    Hojta till om du vill ha special vitaminer / rengöring från Florida så skickar jag det till dig när jag är tillbaks där…

    Kram!!!
    Linda
    lindaworldblog.wordpress.com

  2. Linda skriver:

    Ps. vilken fin ny layout på bloggen du fått!!!
    Kram!

    • mickan skriver:

      Härlgt m interaktion. Läser jag ngt som jag gillar, vill jag gärna bekräfta. Sen är d ju alltid trevlgt att bli bekräftad. Inte för att man måste bli d hela tiden. Kramis o pussa nya vovven. Bedårande

      • tiajajja skriver:

        Visst e dt så Mickan. Ja , den lilla nya vovven är verkligen bedårande. Han har nog kli i tandköttet för som han nafsar och suttar:-) Kram

    • tiajajja skriver:

      Tack fina Linda, vi tvättar med någon vätska inköpt hos veterinären. Ja, den lilla stackars Bolt gråter emellanåt…senast när jag lämnade huset…han fick somna i Jonas armar:-) Ska kolla vad han äter…vet inte mer än att det är Royal Canin, som rekom av djuraffären och veterinären.Kram

  3. pilotfrun skriver:

    Sånt gillar vi! Jag är likadan.
    Sov så gott!
    Kram

  4. Anette H skriver:

    Enklast o billigast: ta lite varmt vatten på lite toapapper och torka FÖRSIKTIGT runt ögonen. VIKTIGT att ta ett öga i taget, använd ALDRIG samma papper till bägge ögonen då eventuell smitta kan överföras. Gnid inte, utan ”dutta” så du inte gnider sönder den ömtåliga huden. Avsluta med torrt papper, det gäller att få det riktigt torrt och rent. Och du, hundar har inte samma känsloprogram som oss, de kan inte gråta. Ett litet tips (vet inte om du tänkt på det än): om ni ska ta med hundarna till Sverige så gäller det att komma igång med vaccineringarna. Kolla på Jordbruksverkets hemsida vad som gäller när ni kommer från Spanien. Lycka till! /Anette H

    • tiajajja skriver:

      Tusen tack, vi har några ögondroppar som vi köpt hos veterinären och som vi använder dagligen,försiktigt.
      Vaccinationerna är igång, Bolt ska få rabiesspruta och chips nästa vecka. LillaFina ska få sin första vaccination imorgon.
      Har kollat på Jordbruksverkets hemsida..tycker att dt är lite svårt att begripa allt. Men det ger sig väl:-)) Kram J

      • Linda skriver:

        http://www.petvetguide.com/can-dogs-shed-emotional-tears/
        Hundar har tårkanaler, känslor och kan producera tårar precis som vi människor, dvs tårar pga infektioner, för att rengöra ögonen från smuts men även pga smärta rinner det tårar…

      • Linda skriver:

        Glömde nämna; Jess, hör av dig om du behöver hjälp och tips inför resor till sverige, jag har rest mycket över hela världen med Amy och vet precis vad som krävs för Sverige, som nyligen har anpassat sig till resten av EU (tack o lov!! Mycket enklare!!!)
        Kram och lycka till!!!

  5. L-G skriver:

    Hola!

    Tips för vovveögon: KW Diamond Eye. Bio-pharma har oxå ögonrens som är milt, men effektivt.

  6. Det har nästan blivit som en ”drog” att läsa dina roliga ibland sorgliga inlägg. När jag har något att bidra med eller har en kommentar skriver jag ett inlägg men det har blivit på din bloggs fb sida.
    Från den gråmulna kalla svenska vintern önskar jag dig en riktigt skön Måndag.

  7. L-G skriver:

    Vassego: http://www.tiendanimal.es/antilagrimeo-diamond-eyes-para-limpieza-ocular-p-7893.html
    Kanske finns i nån lokal shop oxå. Lycka till! 🙂

  8. Caroline skriver:

    Kunde inte hålla med mer! 🙂

  9. tiajajja skriver:

    Linda, ja tack . Alla tips inför resor mottages med stor tacksamhet. Vi har chippat Bolt i dag och han har fått första rabiessprutan. Du får gärna maila mig vad jag ska tänka på . Vi har tänkt att köpa en större transportbur i allafall så B & B kan få resa tillsammans. Kram Jess

  10. Linda skriver:

    Har precis mailat dig 😉
    Kram!

Kommentera

