Tack

för Era kramar och support.
Det kändes jobbigt att hämta hem en tom djurbur från veterinären idag.
Storatjejen fick själv bestämma om hon ville ha en ny hund eller vänta, eller inte alls…

Liten Snobben med bus i ögat ;-))

Liten Snobben med bus i ögat ;-))

Det går aldrig att ersätta men det kan vara skönt att få en ny valp, att kunna tänka på den och inte fastna i sorgarbetet.

bolt snobben

Det blev en ny liten Maltese. Än så länge namnlös.
Lägger upp bilder imorgon. Nu är vi trötta och ska hoppa i bingen.

kram Jess m familj

imagesCAYH9MA3

Det här inlägget postades i Husdjur, Kärlek och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Tack

  1. Sylten skriver:

    Puss & kram ❤

  2. kristinakihlstrm skriver:

    Å så söt, förstår att det känns i hjärtat att han inte lever längre.

    Kram

  3. Åh…jag är så hemskt ledsen att jag har missat det här hemska som har
    hänt er.
    Jag känner verkligen med er och vill inte ens tänka tanken på hur hemskt
    det skulle vara att hamna i den situationen.

    Jag tycker inte att ”djuraffären” verkar det minsta seriös om jag ska vara
    ärlig mot dig, och det tyckte jag nog inte ens då när ni köpte hundarna
    (förlåt att jag är så rättfram)

    Det tillvägagångsättet när det gäller att köpa hund finns ju inte här i Sverige.
    Här köper man om man ska köa en renrasig frisk hund den via en seriös hunduppfödare som är ansluten till Svenska Kennelklubben.
    Här i Sverige är det väldigt viktigt med veterinärbesiktning etc som måste utföras av veterinär på exakt angiven tid före köpet osv.
    Just hjärtat och ev medfött hjärtfel är en av de viktigaste sakerna som man kontrollerar då.
    Jag skriver inte detta för att verka duktig med moralpekinnar eller så utan
    för att jag bryr mig.
    Jag önskar av hela mitt hjärta att ni hade kunnat köpa era nya familjemedlemmar, som ni ska ha stor glädje av under många
    år framöver av en seriös hunduppfödare istället.

    Jag hoppas att sorgen efter Snobben blir så lätt att uthärda som möjligt
    och stort lycka till framöver.

    Kram Anette

    • tiajajja skriver:

      Tack Anette.
      Jag håller med dig och jag har pratat med både djuraffären och veterinären om detta.
      Helst hade vi velat köpa av kennel , som vi gör i Sverige , men vi hittade inget som hade malteser:-(
      Nu hoppas vi att lilla-nya kommer att må bra och kan leka länge med Bolt.
      Och att vi får flera flera fina år tillsammans.
      Kram Jess

Kommentera

