Gårdagens

en dag som jag helst glömmer.
Vaknade av stormen, ösregn..Skithärligt.Blev ingen tennis för tjejerna;
vädert

Och att kyl och frys var ur funktion…skit.
Gick igenom alla säkringar ,en och en och kom fram till att det var nog kylen som utlöste strömavbrottet. Varje gång jag kopplade in den så slogs övrig ström ut. Okej……vad göra?
Storhandlade igår..inte bra.

imagesCA62NPP0

I bilen, köpte flera påsar med is.Ner med mejeriprodukter i en kylväska och fyllde på med is. Öppnade frysen snabbt och la is i varje låda.
Och ringde företaget där vi köp kyl/frys och gjorde felanmälan.
Likaså ringde jag vår hemförsäkringsbolag och gjorde felanmälan där också.
Tänkte att den som kommer snabbast får ”jobbet”.

Hade tänkt dra ut kylen och koppla i annat uttag,för om det var problem med uttaget så kanske ett annat hade funkat..men jag kunde inte rubba kylen en millimeter.
När mannen kom från flyget fick han dra ut kylen, byta uttag.Funkade.
Och så slog vi ifrån varmvattentanken och provade kylen i sitt ursprungliga uttag-funkade.
Men så fort vi kopplade in varmvattenberedaren så gick strömmen igen.

Vi har kall mat men skitigt hår, det går INTE att duscha i kallvatten.
Nu , söndag, jagar jag en elektriker…..Och ni som undrar vad jag gör om dagarna ;-))

Hundarna är nog glada..de hade egentligen duschdag dag…….

imagesCAGBZI4B

Vad gör ni idag? Skriv nu inte att ni tar långa härliga duschar eller ligger i ett löddrande skumbad….
/Jess

Det här inlägget postades i Övrigt blandat skit och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Gårdagens

  1. jaana skriver:

    Åh, så jobbigt att elen strular!! Hoppas ni får ordning på detta!

  2. Håkan skriver:

    Ehh måste svara vi har precis badat i havet och haft en mysig kvälls lunch nu dax för en varm dusch 🙂

  3. stoffisen skriver:

    Åh, jag har precis tappat upp ett bad, och därefter ska jag njuta av ett långt härligt skumbad 😉
    Skämt å sido, en dusch ska jag unna mig en dusch,

    Hua jag hoppas att ni snart får ordning på torpet.
    Jag vet hur det är, när mitt kök renoverades så kändes det som att jag levde i en byggarbetsplats 😦

    Kram
    Stoffe

    • tiajajja skriver:

      Åh en dusch…nice. Nu har vi kopplat om lite här hemma så förhoppningsvis har vi löst det tillfälligt och jag kan ta en snabbdusch, med värme, lite senare:-) Kram J

  4. Tammy skriver:

    OMG, jaga hantverkare i Spanien där allt är manana, manana och dessutom på en söndag.. Gaah! Hoppas allt ordnar sig snabbt! Läser att du fått duscha varmt iaf! Kram

    • tiajajja skriver:

      Exakt så…landet Mañana. Men idag är det måndag och de jobbar i allafall…hoppas någon har tid att gå förbi och kolla läget. Strömmen gick igår igen när jag satt på toaletten……..alltid kul ju 🙂 Kram

Kommentera

