Får jag presentera; RonnyRost

Ett spontanköp från min sida, ett minne, en nostalgitripp blev det när jag såg denna i affären;

ronnyrost

En brödrost typ fast för baguetter. Helst hade jag velat ha en svart men den fanns bara i röd:-)

svart baguetterost

För så här var det, när vi var pyttesmå hade farmor och farfar en sådan liknande brödrost. Dock inte för baguetter, utan för vanliga frallor.
Och när man drog i spaken , dvs öppnade ”luckan” så åkte mackan ner och vändes. Och så stängde man igen och så blev mackan grillad på båda sidorna. Åh vad vi använde denna. Och sedan blev den pappas.

Därav namnet, den är döpt efter pappa; RonnyRost.
Fantastiskt gott med varmrostade baguetter, smör, färska tomater och salt.

God morgon 🙂

Kram Jess

Det här inlägget postades i fun och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Får jag presentera; RonnyRost

  1. mickan skriver:

    Gach så gott. Jag grillar gärna mackor på morgonen. Den där grillen vill jag ha. Hoppas du känner dg bättre idag. Håller m dig. Ibland måste man unna sig o deppa. Det känns bättre då. Kramkram

Kommentera

