Lill-lördag

Är det idag. Känns mer som en långsovarMåndag…jag är ruskigt trött…
Har ändå orkat mig ner i badkaret och fixat till fötterna.
Håller på med naglarna nu också, sen får det vara bra. Eller; ansiktet ska ju på innan jag ger mig ut i eftermiddag.

Idag blåser det, som det gjort den senaste veckan.
Det blåser hårt, riktigt hårt här på vår hörna. Palmen ser ut till att kunna lägga sig ner när som helst.
Häromdagen var valparna ute i blåsten och den ena snubblade till och rullade iväg med vindens fart i riktning mot poolen. Jisses så snabb jag kan vara !
Idag vill de inte gå ut, de sticker ut nosen och backar in igen.
Det får bli kissa-inne-dag-idag:-(

Imorgon har det gått 6 dagar sedan deras vaccination och de får göra promenadpremiär; möta hundar på gatan och lukta sig fram.
Lillan provade att sätta koppel på dem idag..det var lagom kul…

Jag har börjat ta medicinen/leverdetoxen på rätt sätt…..3 veckor för sent..men men. Så här gjorde jag innan;

Koncentrerad sörja

Koncentrerad sörja

Och så här ska man tydligen göra;
utspätt

Vad händer annars? Värmen går för fulla muggar, det är kallt i huset.
Jag fryser om håret som är blött. Har krupit in i mannens blåa MFF munkjacka och myser, luktar honom. Saknar ❤

Sen överraskade jag mig själv med att vilja baka en sockerkaka.
Ingredienserna fanns hemma (preciiis så smöret räckte) men …bakrutinerad som jag inte är så stod jag utan bakform….Smidigt..Lillan gick in till grannen Nette som har koll på saker och ting och lånade ut en form.

Ser bra ut

sockerkakan klar

Det luktar gott…blir dagens lunch tror jag:-)
Edit; nej,det vart inte alls gott. Har inte vant mig vid att baka spanskt….Blir glass till lunch istället….
Vad gör du ??

Kram Jess

Det här inlägget postades i Husdjur, mat, Spanien och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

