Yet another day in Spain

God morgon säger jag då jag precis vaknat ..igen.
Natten har varit kaos. Dottern väckte mig 00;45 och fick för sig att hon hade ett kryp i håret…Bara att stiga upp och bena igenom hela håret. Fanns ingenting. Dessutom hade vi färgat hennes hår tidigare under dagen så jag sa att 1; inga kryp överlever den kemikalichocken och 2: det kan vara en lätt reaktion på färgen. Back 2 bed.

Ligisten och Mini har väckt mig några gånger. De ville ut men utanför fönstret rådde full storm. Det var helt omöjligt att gå ut, jag bara låg och väntade på att palmen skulle gå av på mitten. Och hoppades att de skulle hitta till tidningarna istället. En av två gjorde det…

Sen var det upp kl 07:00 då stora tjejen skulle infinna sig hos tandläkaren 8:15 för att justera/spänna tandställningen.
Som en Zombie gjorde jag mig i ordning.
Jag och lillan tog en frulle undertiden som stora tjejen var hos tandläkaren.

Typisk spansk frukost ser ut så här;(kaffe,färskpressad apelsinjuice, rostad baguette, tomatkross, olivolja och salt )
2013-01-14  frukost

Därefter körde jag stora tjejen till skolan, lillan är hemma idag med mig då hon mår illa. Och jag hade tid för ryggknäck 9.30 så hon fick sitta i soffan medans jag fick min behandling på www.fisioterapiahispanidad.es.
Idag var det inte skönt alls, jag har skadat ryggen mer än jag trodde sedan jag föll hemma i Lomma vid jul…Tejpad på hela ryggslutet:-(

Sedan hem, stupade i soffan och försökte slumra i omgångar. Skönt och behövligt, steg upp igen 13.30 och har fixat lunch till mig och lillan.
Önskar jag kunde säga att vi gick ner till stranden och åt;

2013-01-11 fiskar

Men..det blev spaghetti med lite smör, riven ost, svartpeppar och ketchup.
Inte fy skam det iheller.

Strax dags att bege oss till Fisoterapia igen, med lilltjejen.
Tycker jag har gjort hur mycket som helst idag;-)
Vad har du gjort ???

Och

Det här inlägget postades i mat, njutbart, Spanien och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Yet another day in Spain

  1. Pia skriver:

    Hej! Hittade din blogg idag via Therese McDonalds blogg. Skulle gärna vilja veta lite mer om var ni bor och var dina barn går i skolan. Är det långt att köra dit? Är skolan bra? Är det trevligt att bo i Spanien, är det många i samma situation? Osv… Min familj (bor nu i Stockholm) är också inne på dessa tankar – köpa hus i Spanien, barnen i svenska skolan och mannen pendlar till jobbet i Sverige. Snälla berätta lite mer…. Vänliga hälsningar, Pia

Kommentera

