Hur svårt kan dt vara m fickparkering? Crazy

Eller parkering överhuvudtaget…..Skitsvårt säger jag.
Minns när jag precis fått körkort och skulle köra till Nydalatorget med syrran. Parkerade i ficka, dvs inte ens en fickparkering. Klev ur, mäkta stolt men syrran skakade på huvudet..Jag stod på 2 platser…bara att backa och göra om igen.
Vad gäller fickparkering tycker jag det är skitstressigt om det står bilar bakom, som är beroende av min färdighet vad gäller fickparkering. För de kommer t ex inte förbi undertiden. Då får jag hjärtklappning och kör hellre 1 kilometer längre bort om där är parkeringsplats i lugn och ro.
Eller så parkerar jag , till 99 %, i parkeringsgarage.
Vi har en ganska lång bil, eller så är fickorna korta här i Spanien.
Så här brukar det se ut när jag parkerat;
2012-10-10 12.20.19 bil2

Här nere kan folk inte, inte, inte parkera.Vare sig det är i ficka eller i garage. (De kan inte heller köra rätt i rondellerna)
Så här kan det se ut en vanlig dag;

2012-09-26 11.37.15 bikl4utanreg

2013-01-10 14.21.46 bil5utan reg

2012-10-23 18.56.51bil3utanreg

2012-10-10 10.49.49bil utan reg

Hur fungerar parkering för dig ? Kör du till garage, som mig, eller bara smeker du in bilen snyggt och rätt vid första försöket??
Det sköna med Spanien är, som ni ser på bilderna, att man tycks komma undan med vad som helst:-))

Kram J

Det här inlägget postades i fun och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Hur svårt kan dt vara m fickparkering? Crazy

  1. jaana skriver:

    Jag brukar välja en parkeringsplats där det inte är många bilar runt om, även om det är långt borta! 🙂 Fickparkering inne i stan finns inte på kartan för mig. 😉

  2. pilotfrun skriver:

    Det där går lite i vågor för mig. Ett tag tyckte jag att jag var kung (eller drottning då då…) på att fickparkera. Då körde jag alltid vår lilla bil, en Toyota yaris. Nuförtiden kör jag ALLTID runt med en stor 7-sitsig Sharan och då tycker jag att det är grymt veckigt. Inte nog med att den ÄR stor. Det är såna där sensorer som piper både fram och bak och något gult alt. rött streck som visas på displayen fram vilket gör mig skitstressad. Nyligen fastnade en massa snö därbak och det pep och pep så jag trodde jag skulle bli tokig. Så summan av kardemumman är att i nuläget så undviker jag i möjligaste mån att fickparkera.
    Kram!

  3. Ulrika skriver:

    Hahaha! Jag kor ocksa helldre langt bort an att fickparkera med lang ko med tutande bilar bakom mig! Om det inte finns bilar bakom och om parkeringsplatsen inte ligger brevid en uteservering med folk pa sa fickparkerar jag..eller forosker iaf! 🙂

Kommentera

