Märkeskläder = kvalitet ??

Jag har tidigare sagt att jag inte lägger pengar på märkeskläder i stor omfattning, det gör min andra hälft. Jag är mer ”slit och släng”.
Men så har jag hittat ett inarbetat märke här i Spanien, som också finns world wide; Desigual.
Inte märke som i Chanel men ändå , ett schysst märke.
Bra priser, roliga kläder, färgglatt och snygga plagg. Makes me happy 🙂
Jag har nog ett 10 tal plagg i garderoben och en eller två väskor som jag glömt hur de ser ut. Har provat det mesta från deras kollektion, allt utom skor. Skor gillar jag inte !
Här kommer lite bilder från det som finns här hemma,hos mig….ngnstns….
Mitt favvo linne Väninnan Annica t v och jag till höger:-)imagesCA5GHNXIimagesCA6OJH51imagesCAQXNEXWimagesCAUVLKJU

Har du något favoritmärke? Vilket och varför?
Tror du på att dess mer man betalar bättre kvalitet är plagget??

/Jess

Det här inlägget postades i Mode, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Märkeskläder = kvalitet ??

  1. Malin Martinsson skriver:

    Men träffades vi i Malmö? =))) Det var så himla kul, eller hur!! Mitt favvismärke är Du & Jag =)
    kramen / Fnulan

    • tiajajja skriver:

      Jaa, det gjorde vi. Ett mkt trevligt event med mååånga glada brudar. Jag vann pris från Spirit, kuvertväska i brun skinn med tillhörande plånbok 🙂 Kram J

    • tiajajja skriver:

      Var du med vid 1,6 miljoner/2,6 miljoners eventet på Glasklart oxå?
      Jag var med som volentär och packade goodiebags på hotell Tunneln:-) Kram igen /J

  2. Enfrusdagar skriver:

    Jag verkar vara den enda som inte fattar desiguals mode…..men de är ju väldigt populära.

    • tiajajja skriver:

      Tja….jag vet inte..jag är annars väldigt svart i mitt mode, enkel. Men jag blev lite kär i dessa kläderna, de känns lite crazy och ”tänk utanför boxen”-typ:-)
      Tur vi är alla olika.

  3. Birgitta skriver:

    hej!
    Tack för tipset jag gillar också kläder med lagom prislapp tror ej att högt pris betyder superkvalite alla gånger där har man allt blivit lurad några gånger för mycket.
    Har nyss hittat din blogg och gillar den.
    Hälsningar Birgitta

    • tiajajja skriver:

      Hej Birgitta, tack 🙂 Och välkommen hit. Jag tittar ofta på fina , dyra kläder , men köper dem inte för jag vet att jag tröttnar. Då vill jag hellre kunna köpa nytt än vara ”tvingad” att använda det dyra bara för jag betalt så mycket:-)) Hälsningar Jess

  4. stoffisen skriver:

    Jag tycker att kvalite är viktigt men ibalnd betalar man för ett inarbetat märke istället för kvalite. Jag handlar det jag tycker om och att jag står i butiken och kollar vad det är för material har nog sällan inträffat.
    ”D” tycker dock att kvalite är viktigt och det blir såklart det jag också får om/ när en present överlämnas i form av ett plagg, väska, skor etc.

    As written sitter jag med ett par jenas från H&M som jag har haft i 3 år och är dem bästa av alla. Komplinmangerna haglar lver dessa enkla jeans och formen är precis som när jag köpte dem.

    Jag lägger kvalite på hotell, flyg, och komfort när jag reser etc istället. Men som allt som är i livet så handlar ju allt man köper om vilken plånbok man har. Såklart.

    Kram
    Stoffe

    • tiajajja skriver:

      Där håller jag med dig exakt; jag lägger hellre pengar på kvalitet vid resa/hotell/komfort etc.
      Härligt med underbara jeans, som håller och får komplimanger. Där ser man ju att allt inte alls dt ”behöver” vara märke för att fungera kanon 🙂 Kram

  5. Lyckliga frun skriver:

    Jag har jobbat med klädet i många år, garderoberna räcker liksom inte till riktigt till… Nu handlar jag bara om jag verkligen blir wiiie när när jag ser något. Märken är absolut inget måste för mig. men nästan ett måste för mannen dock. Tror det är lite ”viktigare” för männen ( kan ha fel.) Däremot gillar jag att lägga lite mer på väskor, crèmer och smink. Kram

    • tiajajja skriver:

      Tyvärr har jag också alldeles för mycket kläder…..har lite svårt att ”slänga/skänka”bort mina kläder då allting kan ”vara bra att ha”:-)) Kram

  6. Junitjej skriver:

    Jag gillar också Desigual!

Kommentera

