Fotoateljé för familjefotografering

När jag var liten (upp till typ 13 år och sedan konfirmation och student) tog mamma oss ; mig och syrran, till Fotograf Brorson i Malmö en gång per år.
Då skulle vi kammas och kläs i liknande kläder (ryser).
Och fotograferas. Det var i och för sig kul då jag alltid varit lite av en spegelapa. Och oftast förstorade herr Brorson upp ett av våra foton och hängde i skyltfönstret. Mamma var så nöjd och stolt.
Och pappa, farmor/farfar och morfar fick beställa. Gissa hur många bilder vi har nu då, jag och syrran, när ovannämnda inte längre finns hos oss….
Sen undrar mamma varför ingen av oss ville ”ärva” några av dessa förstoringar i förväg…no way !
Vi har kvar fotografierna i liten storlek, tro mig, det räcker (lättare att gömma undan).

Så jag undrar; gör man så fortfarande? Åker och blir fotograferad av fotograf för att sedan förstora och hänga upp? Eller var det före digitalkameranstid??
Det kan vara jag som är rätt tråkig men jag/vi har inga fotografier alls i husen, bara enstaka tavlor faktiskt. Tror mamma överdoserade mig när jag var liten av alla fotografbesök…

Jag delar med mig av min bild av min egen lilla familj;

min normala familj2

Mannen blev ju bra i allafall……9 av 10 gånger så brukar han blunda…
Och vad gör döttrarna ? Förstår inte alls vem de liknar…..

inte heller helt normal jlh

Har ni huset fullt av fotografier på släkt och familj?
Kram J

Det här inlägget postades i fun och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fotoateljé för familjefotografering

  1. stoffisen skriver:

    Underbart! Jag har många fotografier men mest på mig själv av någon lustig anledning *s*
    Men foton är så roliga att ha, och jag gillar mest de som är ”naturliga” än från photo sessions där man det är redigerat etc..

    Kram
    Stoffe

    • tiajajja skriver:

      Jag älskar foto. Har fotograferat i fleera år och har tuuusentals med fotografier. Förr framkallade jag flitigt och har många album. Men idag är det digitalkamerans tid. Jag har framkallat en del bilder från semestrar vi gjort och gjort små böcker av dem. På så sätt kan vi ta fram dem och minnas tillsammans:-) Kram

Kommentera

