Det sprider sig

som en löpeld på facebook. Bilder på; roliga, tokiga, tänkvärda, citat, barnmisshandelsbilder, försvunna människor, hundar med mera.

Denna bilden som kommer här nedan har spridits den senaste vecka ungefär, kanske har du sett den;

65099_140299682791536_100147262_n

Jag såg bilden och skrattade lite.
Alla vid gemensamt middagsbord på restaurangen tar och lägger av sina mobiler, i en hög , med skärmen neråt.
Den som tar sin mobil och vänder den/aktiverar den först får betala notan.

Sen tänkte jag efter…Fan vet om inte det hade varit jag som åkt på notan. För man är ju nyfiken, uppkopplad 24/7, det ska uppdateras, tittas, läsas ”oh har du hört att….”, spelas spel ( Wordfeud) fotograferas med mera.

Om man bortser från att bilden är lite kul och tänker på budskapet så undrar jag; hur mycket använder du din mobil, hur aktiv är du ?
Jag brukar t ex ha min på ljudlös…inte så jäkla bra när folk försöker ringa mig men det är rätt skönt att istället kunna välja när jag vill titta på telefonen, inte bli stressad av alla plingsignaler som ljuder när man fått mail, noteringar, blivit taggad etc.

Hade du fått ta notan eller kan du lätt vara ”offline” i några timmar utan att det börjar krypa i ditt skinn???

Det här inlägget postades i Fobi och tokigheter...., fun och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Det sprider sig

  1. Ia skriver:

    Det är som ett jävla gift.. Jag tar notan!! 😃

  2. Bobohuset skriver:

    Offline, utan tvekan!
    Jag är den där kärringen som blänger surt på dem som tar upp mobilen vid bordet 🙂
    Men, med det sagt… Jag älskar min smarta telefon.. Att kunna googla när som 🙂 Att vid tillfällen (som att vänta, amma, pausa,) kunna läsa igenom alla ”nyheter”, spela wordfeud eller blogga.. Det är klassat som egentid. Jag blir bara stressad om jag har en massa folk omkring mig samtidigt. Sååå, det löser sig rätt bra faktiskt.
    Kram

    • tiajajja skriver:

      Jag gillar absolut inte heller mobiler vid matbordet, det är förbjudet här hemma. Men på restaurang, när alla har ätit färdigt….då hade det varit gott att ta upp mobben;-) Kram

      • Bobohuset skriver:

        Som förr.. När man (läs jag) tog en cigg istället… 😉
        Jaa, summan av ens laster är konstant. Klarade sluta röka.. Klarar nu också att låta mobilen ligga..
        Äter dock mera socker. Haha..

  3. stoffisen skriver:

    Haha I agree!
    Jisses, nu har jag haft bloggpaus för länge.
    Nu behöver jag ett smakråd från dig angående en dunväst som jag funderar på.
    Kram
    Sttoffe

  4. teresial skriver:

    vilken fin teori, tror du inte att vi har en sån fantastiska vinnarskalle som skulle övervinna abstinensen då? 😉 hugs /helle

  5. Kenneth skriver:

    ja det där är en bild man sett ofta nu på sista tiden o iden är skit bra tycker jag men får väl ändra om den så det funkar hemma typ man fårt diska eller nått sånt 🙂

Kommentera

