Min själ har slagit sig till ro

God fortsättning på det nya året!
Det första jag tänkte på när jag vaknade var; – ingen huvudvärk & snart är det ljusare tider ( menar vädret då alltså). Och nytt år att komma ihåg när man skriver datum 🙂

Gårdagens nyårsfirande blev väldigt trevligt, många skratt, sjuk humor och god mat!
Men en tidig kväll, jag körde hem vid 00.45 och tog lillan med mig.
Härligt att vakna utan sprit som ska ut ur kroppen, utan ett huvud som bultar och ett illamående som åker berg – & dalbana i magen.

Har hunnit med mycket redan. Håller på att packa och stuva i syrrans källare. 2 stora blåa kassar från Ikea är fyllda med kläder som ska skänkas till Litauen.
Nu har vi väl ett drygt 60-70 tal kartonger där nere…..Har även börjat packa inför hemresan imorgon. Hur härligt det än är att vara i Lomma med familj & vänner , så längtar jag tillbaka till det jag kallar ”hemma”.
Min själ har slagit sig till ro och jag hoppas vi kan stanna kvar för alltid 🙂
2013 ska bli vårt år.

Jag har inga nyårslöften, för dem bryter man ändå alltid.
Det enda jag lovat mig själv är att leva lyckligt, må bra och göra det jag/vi känner för. Att inte tveka, fega utan att bara våga !!

Avger du speciella löften vid nyår? Håller du dem hela året??
Och vad gör du idag, är det soffa, film, skräpmat som gäller??

Vi ska ha familjemiddag med mamma i kväll. Sedan blir det lite packa till.
Går med ansiktsmask och myspyjamas. Ungefär så kommer det att vara resten av denna sista dag i Sverige.

Kram J
105 liten jag

Det här inlägget postades i flytt, Jag drömmer, Kärlek, njutbart, Resor, Spanien, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Min själ har slagit sig till ro

  1. stoffisen skriver:

    Först och främst; snygging!
    Ja, och en fantastisk fortsättning till dig och din familj.

    Det låter som envettig värderingnär du skrivet om dina tankar. Jag håller med.

    Kram
    Stoffe

  2. Kenneth skriver:

    Tycker det låter som ett bra mål att må bra o våga 🙂

  3. Victoria skriver:

    God fortsättning…
    Kramar från Victoria

  4. Mrs G skriver:

    Gott Nytt År!

    Nej det blir inga löften för min del, bara små önskningar om att vi får vara friska och glada tillsammans även 2013.

    Kram Mrs G

  5. Tammy skriver:

    Hej snyggo! 😉 Gott Nytt 2013!

  6. pilotfrun skriver:

    Gott Nytt År!
    Det enda löfte (eller devis) som jag har lovat mig själv är att leva än mer i nuet. Precis som Mrs G så har jag också en förhoppning om att mina nära och kära ska få vara friska. 2011-2011 var på något vis kantat av sjukdomar och dödsfall.
    By the way, jättefin bild på dig!!!!
    Kramar
    Rebecca

    • tiajajja skriver:

      Tack snälla, bilden är från julafton:-) Hoppas också på att alla ska vara friska. 2010 och 2012 hade vi tyvärr också dödsfall i familjen. Kram J

Kommentera

