Som en dålig grisfest på charter

Ungefär så tycker jag att människor uppför sig när det är rea.
Nu har jag inte varit på mellandagsrea på flera år, men jag vill minnas att det var groteskt. Folk sliter, drar, spottar, fräser, det är först fram som vinner. Det är rörigt i butikerna, allt är huller om buller, personalen suckar, människor visar ingen hänsyn, varken till sina medmänniskor eller produkterna som finns att titta på. Barbariskt och besialiskt !
Vissa ser ju till o med ut att kunna ge sig in i slagsmål för att få det där linnet för 79 kronor….

untitled

Jag tror att om man inte har sett ut något speciellt så är risken stor att man kommer hem med mer produkter än man tänkt sig, bara för att det är ”billigt”.
Att man stirrar sig bild på billigheten, inte om man behöver det eller inte.

Minns när jag jobbade i klädbutik.
Det var inte mycket som sänktes i butiken, inte mer än ytterst lite.
Däremot rullade vi ut de gamla säsongerna och profilerade om i butiken med lågt pris.

Sen tror jag att man kan tjäna på att handla på rea, främst om det gäller elektronik. Där tror jag att man kan ”spara”.

Men allt folk och miljön som kommer med fenomenet Rea gör att jag stannar hemma.

imagesCA2ZUJEX

Det har inget att göra med pengar, vare sig jag har råd att handla ordinarie eller inte, jag ogillar vad rea gör med människor…groteskt!

Hur ser du på det här med rea?
Går man och tittar ut innan och hoppas att det finns kvar?
Satsar man på dyrare produkter och hoppas att de blir sänkta eller spontanshoppar du mycket ”bara” för att det är nedsatt??

Jag kryper ner under täcket..och funderar på att shoppa online istället:-)

Det här inlägget postades i Övrigt blandat skit och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Som en dålig grisfest på charter

  1. Ping: Fredag igen:-) And I am back / by Jess « stoffisen

Kommentera

