Dagen alla har väntat på

är här. Främst barn men även en del vuxna.
Själv är det mysigt att vara tillsammans med familjen med övrigt skulle jag kunnat klarat mig utan.
För jul är inte bara glädje, jag tänker mycket på de som är ensamma.
De som inte har någon att dela högtidens dag med.
De som är sjuka, fattiga och på annat sätt mår extra dåligt när det är en dag då man samlas med nära och kära. Dessa tänker jag på mycket idag!

imagesCA6B9AYS

Hur firar ni jul?
Många, nära, kära, ensam, borta, hemma, med glädje, med sorg?
Vi firar hos syrran i år, då vi inte har vårt eget hus tillgängligt.
Det är barnens julafton, hennes barn och våra barn.
Kanske kommer tomten efter vi sett Kalle Anka och ätit julmat:-)

imagesCA3SNQC0

Vi vuxna ger inte längre presenter, vi har vad vi anser oss behöva.
Våra barn får dela med sig, som tidigare år.
I år kommer våra barn att ge malariavacination via Unicef.
Samt att stödja hemlösa djur samt de djur som utbildas för att hjälpa behövande/handikappade barn & människor.

Jag tycker att julen blivit så kommersiell att det främst kretsar till julklappar, berg i mängder. Vi glömmer bort det viktigaste; Att få vara tillsammans.

Oavsett vart du är eller hur du firar så önskar jag dig en riktigt God Jul.
Vi kommer att sakna de som inte längre finns hos oss ❤

Det här inlägget postades i njutbart och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dagen alla har väntat på

  1. stoffisen skriver:

    Jag håller verkligen med dig kloka Jess
    Julen är ett enda jippo, istället för att vara ett tillfälle att få vara med nära och kära. Jag tror att det är 2000-talet och det lär inte bli bättre. Heja till alla som har tradition att låta julens traditioner kvarleva,

    Kram
    Stoffe

Kommentera

