Julkort, hiss eller diss ??

Skickar du julkort?
Eller lägger du bara in en allmän hälsning på typ facebook och så vart det klart?
Jag brukar skicka till samtliga vänner som står mig nära, de får oftast både julkort och födelsedagskort.
Och så även i år har det gått ut julkort från Spanien.

Tycker att det känns så mycket mer personligt med ett julkort.
Där ligger en tanke bakom, jag har köpt kortet, skrivit för hand , adresserat och gått till posten för att skicka. Och jag hoppas att folk också uppskattar denna gest?

Själv så blir jag himla glad för julkort.
Detta fick jag idag;

julkort

Från Containerservice;-)
Ungefär 1-2 gånger/år hyr vi container och städar ur huset/vinden och andra gömmor. Känns alltid skönt när skiten är kastad. Och som tack får jag ett julkort…
Ni förstår…det tar inte mycket för att glädja en medmänniska ❤

Det här inlägget postades i Övrigt blandat skit och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Julkort, hiss eller diss ??

  1. Marlene skriver:

    I år har jag prioriterat att skicka till dem som behöver det mest och som har det lite jobbigt just nu.

  2. Sylten skriver:

    Jag skickar julkort varje år:-) Fick ni inte vårt?? Pöss

  3. Nettan skriver:

    Det ska vara riktiga handskrivna julkort precis som du skickat. God Jul på Facebook?!?!? Det är klart dom som har facebook har ju sina hundratals så kallade vänner där o de skulle väl inte ha råd att posta till alla dessa…..
    /Nettan

  4. pilotfrun skriver:

    Usch, och fy vilken hemsk människa jag är. I år har jag helt enkelt inte prioriterat det. Jag älskar också att skicka och få julkort men just i år blev det inte så. Tom min pappa gav mig onda ögat…..
    Kram och ha en riktigt god jul!!!

  5. jessica skriver:

    Detta är första året som jag skickade iväg 10 kort o har fått av 5. Jag kände också att ett par rader betyder så mycket att personen vet att man tänker på dom. Dom andra åren har jag skickat till gamla mormor typ!

  6. stoffisen skriver:

    Kul att du tog upp ömnet för jag har ett till dig som ligger i mitt kök 🙂 i övrigt så är julkort en fin tanke men mer värdefullt att ringa och lnska en god jul till de man inte träffar

    Kram
    Stoffe

  7. jecca skriver:

    Jag skickar oxå julkort. Tycker det är trevligt och roligt att ge. Jag brukar skicka bild på barnen:)

  8. Ping: Fredag igen:-) And I am back / by Jess « stoffisen

Kommentera

