Kan man säga dum blondin?

Igår var jag hos frissan och jag funderade på att göra om mig totalt.
Har alltid haft långt hår med slingor,dock har färgen på håret varierat genom åren.
Men återkommande är mellanblond med slingor. Och jämnlångt hår.
2 gånger har jag klippt av håret , en gång när jag var 7 år (se suddig pottfrissbild) och en gång på gymnasiet (när jag var hårmodell)

Bjuder på ett litet alster, trodde jag hade lite blandade äldre bilder men de finns inte digitalt än ( phew)..;

brun o glad

Det är väl så här jag ser ut oftast..men munnen på vid gavel 😉

gammal
Ser ni mina hamsterkinder;-)

häxan surtant
Nä, det här var inget bra…..ser ut som min gamla sura textilfröken….

Dottern tycker jag ska ha rosa

Dottern tycker jag ska ha rosa

Hur som helst, jag satt och skröt till min frisör;
– jag har aldriiiig några produkter i mitt hår, jag fönar det aldrig iheller…
Då tittar hon på mig och säger; – Oh no, that is soooo wrong Jess.
Snopet……..man ska tydligen ha grejor i håret…..
Då sa jag; well, fool me and bring me all that I need.
And so she did;
hår

Tänk att man tror man gör rätt och så visar det sig att det är så fel…….
Hur tar du hand om ditt hår, som mig eller enligt konstens alla regler??

Det här inlägget postades i fun, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Kan man säga dum blondin?

  1. Sylten skriver:

    Men ojdå-vad händer nu med allt shampoo & balsam fr Ullared??? ;-))

  2. Ingela Persson skriver:

    Hahaha….grattis 😉 Jooo, jag är väl hyfsat duktig att ta hand om håret…har ju trots allt levt med en person som bankat i mig det där… 😉 Slarvar kanske med valet av schampo, men gör alltid inpackningar med jämna mellanrum och har alltid någon vårdande produkt i håret. Men, jag asar mycket sällan med mig hela kittet på resor…. 😉

  3. stoffisen skriver:

    Åh du är drop dead g i ljus och mörkt (inte i rosa dock) 😀
    Snyggaste du! Eller sexy you!

    Kram
    Stoffe

  4. anna skriver:

    grym blogg 🙂 läget??

  5. Linda skriver:

    Du passar ju hur bra som helst i mörkt hår! Allt klär en skönhet 😉
    Kram från -26 gradigt Moskva…just when I thought it couldn’t get any worse…PHEW…tack o lov att vi åker imorgon!

  6. Linda skriver:

    Ps. trevlig resa imorgon, min resväska liknar din 😉

  7. Tammy skriver:

    Jag är också en ”sån” som försökt undvika produkter. Håret blir bara kletigt av det. Har dock också fått lära mig att man ska kleta… 🙂 Du är supersnygg med mörkt hår! Väldigt effektfullt med dina klarblå ögon! (säg nu inte att de är gråa,hihi)

Kommentera

