Landet Lagom

Ibland blir jag trött på att allt ska vara ”lagom”…..i landet lagom.
Man ska ha 2 1/2 barn, köra Audi, göra 2 1/2 resa om året (en sommarresa och en vinterresa), man ska älska Midsommarafton och suga på lagom antal kräftor.
Man ska vara lagom trevlig för om du är för trevlig och öppen då är det mer än vad som anses ”lagom” . Om du är för lite lagom trevlig då är du en trist jävel.

Lagom är ett ord som jag ogillar. Precis som ordet normal.
Vad är lagom och vad är normalt? Vem bestämmer det?

Jag är trött på att vara lagom, jag hittar inte min roll i den gråzonen.
Antingen är jag överenergisk, på, social och sketarolig..Eller så vill jag inte, då är jag hemmatam, mysig, lugn och LAGOM tråkig….
Hur lagom är du ? Är du normalt lagom ??

Här är lite folk som inte är lagom…de har gått över lagomgränsen tycker jag.
I plastikoperationer då alltså….Inte normalt. Men det är ju min åsikt:-))

Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Landet Lagom

  1. stoffisen skriver:

    Lagom är är rädsla att sticka ut. Samma sak som att rätta in sig i ledet för att man ska vara som alla andra och passa in i en mall. Så länge man trivs med sig själv så är det okej, men om man förändrar för att passa in i en mall.. Ja, då har man problem. Självkänsla U know 😀
    Kram
    Stoffe

    • tiajajja skriver:

      Ja….självkänsla har jag…det är bara det är min självkänsla och lagom inte passar ihop. Jag kör mitt eget race :-)) Kram

      • stoffisen skriver:

        Haha precis. Det var så jag menade.
        Extremt är okej men inte om man ska imponera 🙂
        Kolla mitt inlägg snart på bloggen 😉 Då förstår du vad jag menar. Blir tossig på alla tokar med mina ballykängor i oäkta variant..

      • tiajajja skriver:

        Nu blev jag nyfiken:-) Tittar snart in till dig. Kram :-))

  2. Marlene skriver:

    Lagom är ett otroligt tråkigt ord tycker jag. Jag sticker ut ibland, inte bara för att… utan för att jag är jag!

  3. bobohuset skriver:

    Jag gillar lagom. Jag önskar jag vore mer lagom ibland..

Kommentera

