Impulsiv..vem..jag??!

Vi besökte ett stort, nytt varuhus på väg hem från Granada;

varuhus granada

Där fanns butiker som jag inte sett tidigare, kul med nytt.
Blev en pösig,stickad munkjacka med bollar;
tröja med bollar
Och en grå tröja med vit krage…lite ”nunne-look”…Eller som min man sa; – Du ser ut som en oskuld…..;-)

Jag brukar aldrig fundera på om jag ska köpa något eller inte. Jag bara gör dt ,eller så struntar jag i dt. Går inte tillbaka, tittar igen, avvaktar etc..
Så när jag gick in i en typisk”Jess-butik” kom jag ut med det här;

buddha

mina 3 nya bebisar

Bilen var nästan fylld men jag blev störtförtjust i en lampa….Och då måste jag ju ha den…..;
orientalisk lampa2012-12-10 08.02.07 orieintl

Mannen undrade om jag inte hade kunnat hittat något liiiite mindre att spontanshoppa..men nix;-) Så nu sitter jag här hemma och njuter av min fina lampa som lyser upp så fint till frukosten ( Herbalife Shake)

Hur gör du ? Spontanshoppar eller går tillbaka några gånger, funderar, avvaktar?

Det här inlägget postades i Herbalife-må bra, lyxfru`?, Mode, Shopping, Spanien, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Impulsiv..vem..jag??!

  1. Nettan skriver:

    Ååååhhhhh vad fina de tre figurerna va! Såna vill jag ha, snyft.
    Jag är nog lik dig när det gäller shopping. Funderar sällan eller går tillbaka, vilket är bra för när det gått en tid så märker man ju att man inte ”behövde” det man lät bli att köpa.
    Bra blogg!
    /Nettan

  2. Lyckliga frun skriver:

    För det mesta rakt på, man känner när det är rätt. Det vill säga – man kan inte gå ut genom dörren utan en påse med DET i. Vilka underbara saker du köpt. Lampan hade definitivt varit ett ”DET objekt”, älskar happy-färger. Även granen du hade i ett inlägg hade åkt med i påsen… Kram från ett vintrigt Sverige ( inte alls avundsjuk på dig i Spanien)

    • tiajajja skriver:

      Det som är märkligt är att jag egentligen inte är så färgglad….tittar jag på kläder, soffor/möbler etc så är nästan allt i svart, vitt, grått ( har t om en grå bil och en vit bil)…Men det var något som tilltalade mig. Och lampan älskar jag, den tänds varje morgon och varje kväll:-))

Kommentera

