Julpynt…?

Imorse var dt kallt…+7 gr. Men rått i luften.
Dock ingen snö som ni har hemma i Sverige.
Hade ändå 3 tröjor, jacka och vantar. Frös om tårna i gympisarna.
Imgn blir det uggs.

Men vid ungefär 11-12 tiden värmer solen så sjukt gott. Och så är det tills den går ner. Nu kan man sitta ute i t-shirt/linne.

Och mitt i allt detta ska julkänslan infinna sig…
Skolan har packat upp julkrubban och pyntat med julgran i entréen m.m
Tydligen är det någon som stjäler/gömmer Jesusbarnet varje år.
Ett år hade någon lagt en liten plastgris i krubban istället….Min typ av humor:)
Även i år är han borta….får se vad som dyker upp istället.

svenska skolans julkrubba

Eftersom mannen är allergisk mot typ allt så köpte jag 3 st julstjärnor i tyg.
Och så denna diskreta julgranen;

julpynt

Sen har vi så klart en massa tända ljus och glögg som doftar mumma.
Och peppisar. Tror jag ska ge mig på att baka lite pepparkaksmuffins igen…minns ni förra gången…det kan ju omöjligt bli sämre;))

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

