Sol, pool, 1a advent och pepparkakor:-)

Lite bloggtorka och för mkt att göra= färre inlägg.
Vi var på danskt julbord i fredags och dt var väldigt gott.
Jag provade allt utom varm leverpastej och någon typ av pressylta…tror jag….
Lax,räkor,ägg, rödbetor, frikadeller, rågbröd, sill , ostbricka, korv m m
Hur gott som helst! Snapsen hoppade dock jag över;-)
Tack Nette & Lars; ni är de bästa grannarna ever!!

Minns ni förresten denna osthyveln? Hade ni också sådan när ni var små/växte upp ?
Det blev nostalgi att se en sådan igen:-)

osthyvel

Igår var vi sedan på El Higueron/Benalmadena för tennis.
Stora tjejen spelade 12-13.00 och lillan 13-14:00
Jag satt i solen och drack cappuccino…hur gött som helst. Mannen var i Malaga och tränade.

lördagssolande

Och igår kväll var vi ute och åt med vänner. Riktigt bra mat, 3-rätters och nästan gratis! Bra ställe vid strandpromenaden i Fuengirola.

Idag; 1a advent har huset storstädats.
Och poolen har dammsugits. 14 gr i den om ngn vill bada. Men det är varmt och skönt ute i solen. Riktigt härlig 1a advent. Dock infinner sig inte ”julkänslan”….

Syrrans 1:a advent

Syrrans 1:a advent

Det blir kontraster; sol, värme, linne, lä, rosévin vs ljus, pepparkakor, 1a advent 🙂 Men dt blir ju mörkt här på kvällen och då tänder vi ljus och myser:-)
Saknar dock lussebullar !!

Vad gör ni i snön där hemma??

Det här inlägget postades i Övrigt blandat skit och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Sol, pool, 1a advent och pepparkakor:-)

  1. stoffisen skriver:

    Vilken underbar osthyvel!
    Har aldrig sett den innan. Hm. Vi hade/ har den vanliga fortfarande.
    Bloggtorka?! Jag tycker att du sprutar ut inlägg ofta jämfört med mig 😉

    Kram
    Stoffe

  2. Åsa skriver:

    Här har tjejen varit med kompisar på julskyltning i Helsingborg ….jättekallt.. Typ -6
    Nu blir det tända ljus och glögg)ha en go kväll / Åsa ( vill oxå ha sol o värme…)

  3. Jennymf skriver:

    Haj :)!!
    Jag sparar några lussebullar tilll dig när du kommer hem :). Ska baka lite i helgen. 🙂

  4. Jennymf skriver:

    Ps osthyvlen är super till tjocka skivor, mamma och pappa har två hemma. Jag får väl ärva de sen… 🙂

Kommentera

