Vad tjänar de stora bloggarna? Här är topp 5;

Det lönar sig att driva en egen blogg och flera svenska aktörer håvar varje år in stora pengar.
Det rapporterar sajten Nyheter24.

Allra mest tjänar bloggerskan Kenza Zouiten. Enligt egen uppgift kan hon tjäna över 200.000 kronor enbart på annonsintäkter. Hon har även en karriär som modell och designer, och under taxeringsåret 2011 drog hon in över 2 miljoner kronor.

Tvåa på listan är Sofi Fahrman, som även driver sin egen tidning Sofis Mode. Förra året tjänade hon 941.000 kronor.

Bloggarna som tjänade mest, topp fem,inkomst 2011.
1 Kenza Zouiten 2.377.600
2 Sofi Fahrman 941.000
3 Tyra Sjöstedt 605.100
4 Isabella Löwengrip (Blondinbella)505.800
5 Petra Tungården 450.600

Källa: Nyheter24

Min egen slutsats är ju att de får så mycket reklamprodukter, gratisgåvor etc att de knappt behöver lägga pengar på att handla väskor, kläder liknande.
Så egentligen ”tjänar” de ju mer än redovisad siffra, eller hur !?

Det här inlägget postades i Övrigt blandat skit och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Vad tjänar de stora bloggarna? Här är topp 5;

  1. Mrs G skriver:

    Hm, den där listan får man nog ta med en nypa salt.
    Det finns mängder med halvstors bloggare
    som tar emot både det ena och det andra
    som inte redovisas (betalas skatt för)
    Säkert så även bland en del storbloggare
    som inte vet bättre.

    Lite roligare tycker jag att lyfta fram de
    riktigt framgångsrika bloggarna som
    använder sin blogg för att marknadsföra
    sig själva, sin talang eller sina egna
    produkter.
    Det i sin tur ger betydligt större årsinkomst
    än det som redovisas på den listan.
    Tex föredragshållare, fotouppdrag, inredningsjobb, kurser, bokförsäljning etc.
    Det min vän är de riktigt framgångsrika bloggarna.
    Inte de som fullmatar vartenda ett av sina inlägg med köplänkar så att deras läsare
    ska dra in kosing till dem.
    Jag vet att du läser minst en sådan blogg
    🙂

    Kram Mrs G

    • tiajajja skriver:

      Absolut är det så, du har väldigt rätt i ditt argument.
      Jag tittar in på bland annat Magdalena Graafs blogg dagligen, Blondinbellas också.
      Vissa av bloggarna har jag en hat-kärlek till…vill inte titta men nyfikenheten tar över hand…:-)
      Kram J

  2. stoffisen skriver:

    Stoffisen vet att inte allt redovisas
    Men heja till de som redovisar/
    Man kan väl misstänka att det är ganska få. Men men..

    Kram fina
    Stoffe

  3. ann skriver:

    Der er noget at stile efter…. hvis man vil. Det kan også blive for kommersielt ikk? Så synes jeg ikke det er sjovt mere…. eller hur?

  4. pilotfrun skriver:

    Jag är precis som du lite nyfiken och läser gärna vissa kända bloggisar:) Jag har däremot svårt för de som bara promotar och lägger ut länkar hela tiden som liksom säljer sig själva. Jag tycker det är viktigt att man bara visar upp sådant som man själv kan stå för. Jag lägger ibland ut länkar till grejer som jag själv har eller tycker om men det är bara i tipsa-och inspirationssyfte. Förresten, kan jag nå dig på någon e-post? Har lite frågor om Malaga:))) Mannen har lämnat in sina önskemål för bas i dag. Kram från Rebecca

  5. pilotfrun skriver:

    Ah du, jag har ju faktiskt redan den:) slänger iväg ett mejl sen.

Kommentera

