Att byta kön

Läste precis denna artikeln på kvp.se;

”Catrina Best, 20, vill inget hellre än att se ut som sin idol – Harry Styles i One direction.
Nu vill hon genomgå ett könsbyte.
– Harry är den perfekta killen och jag tror att jag är en bra look-alike, säger hon till Closer magazine.

Catrina Best, som är född i Nordirland men numera boendes i Lissabon i Portugal, fick för två månader sedan diagnosen transexuell.

Sedan dess lever hon som man och har tagit sitt efternamn Best som tilltalsnamn. Nu gör hon allt för att efterlikna sin idol Harry Styles från succégruppen One direction, skriver tidningen Sun.

– Jag ville skapa mitt nya utseende efter någon. Jag följde ”One direction” i ”X factor” och älskar deras musik, så jag bestämde mig för att se ut som Harry, säger Catrina Best enligt Sun.

Harry

Lär sig spela gitarr
Under tiden som hon sparar pengar för att genomföra ett könsbyte studerar hon bilder på Harry Styles och har spenderat drygt 20 000 kronor på kläder som idolen har burit. Dessutom ägnar hon 30 minuter varje dag för att finslipa sitt ”Harry-utseende” vilket bland annat innebär att lära sig spela gitarr som stjärnan.

Nu planerar hon för en hormonbehandling nästa år som ska stimulera ansikts- och kroppsbehåringen och fördjupa rösten.

– Folk säger att min benstomme, ögon och läppar är nästan identiska med Harrys, och har bett om min autograf. Harry har gett mig modet att vara transperson. Jag hoppas att han bjuder mig till en spelning en dag, säger Catrina Best enligt Sun”

Vilket får mig att fundera…varför man vill göra sig så lik en kändis som möjligt?
Att lägga ner tid , pengar och energi på att efterlikna någon, att inte skapa sig själv?

Hade jag bytat kön hade jag inte velat se ut som någon annan utan mer som mig själv…fast manligare……Hänger ni med ?? Har tidigare fått höra att jag är lik Christer Lindarw..men med tanke på att han ser ut mer som en tjej så tycker jag inte att jag känner mig så manlig?? Dessutom tycker jag att han är skitsnygg som tjej;

Christer eller jag ?

Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Att byta kön

  1. bobohuset skriver:

    Hehe, ”diagnosen” transexuell.. Undrar vem som tänkte till där 🙂
    Äeee, jag hade nog också velat se ut som mig. Fast, tror både du och jag sett ofantligt roliga ut som män.
    Inte mycket maskulint där inte 😀

Lämna en kommentar