Hur jäfla svårt kan det vara….egentligen ???

Vi har bjudit in våra finaste grannar Lars och Nette på glögg och pepparkaka ikväll.
Tänkte göra mig till och baka pepparkaksmuffins.
Muffins är som scones, skitenkelt. Det tog bara 2 minuter att röra ihop smeten;

Tog mina fina miniformar och klickade upp lite lagom, inte ändå upp till kanten för bakpulvert gör ju att de sväller. In i ugnen .
Och......det var ungefär här som det slutade vara bra.....;

Och jag stod och tittade in och förundrades hur i helvete dt kunde bli så...fel?
Det bubblade över, runt omkring. Blev inte alls fluffiga fina muffins som det brukar bli i Sverige...Och jag har verkligen ingen aning om vad som gick fel??
Resultatet;

Ser ni...det är ju så långt ifrån en muffins som man kan komma.
Det ser ut som en krater har landat mitt i muffinsen...Jag skiter i detta nu.
Kanske smakar de bra, vet ej. Så NETTE.........hjälp :-))

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Hur jäfla svårt kan det vara….egentligen ???

  1. johanna skriver:

    oh det lät gott, synd det inte blev, undra vad som gick fel 😦

  2. Carina skriver:

    Stackars dej, kan vara pga av mjölet. Det är annorlunda här, det är faktiskt en av de saker jag alltid köper i svensk affären. Ha jobbat på svensk bageri här när det fanns ett och vi använde spanskt mjöl, men man måste typ räkna om recepten. Men glögg o pepparkakor m grönmögelost ( som finns i alla affärer) går alldeles utmärkt en ruggdag som denna. Kram

    • tiajajja skriver:

      Åh då e dt mjölet…skit. Får köpa svenskt i butiken.
      Det blir pepparkakor med brieost istället för grönmögel.Mannen dööör om jag öppnar en grönmögelsost hemma 🙂
      Kram

  3. pilotfrun skriver:

    Oj, vilken besvikelse! Kom ihåg när jag bodde i Dublin och skulle imponera på min dåvarande pojkväns föräldrar genom att baka en god jordgubbskaka. Ingredienserna därnere reagerade inte riiiiktigt som hemma. Och ja, resultatet blev liknande ditt:) Ha en skön söndag!

    • tiajajja skriver:

      Ja för muffins, ..ärligt talat…svårt att misslyckas med. Och inte smakade dem bra iheller….Dottern som ÄTER ALLT , tog en bit och sa….dom smakar ju tonfisk…….hrmpf……..Ha du oxå en riktigt fin söndag

  4. Anette Rasmussen skriver:

    Hej Hej Grisling,jeg må se den opskrift,der må være noget galt med den,du må ikke bruge langtidsholdbar mælk,det duer ikke til at bage med,du skal købe det nede i Maxi Marked . :-)))

    • tiajajja skriver:

      Hej Fetmule. Det är nog mjölet . För jag har ingen mjölk alls i. Märkligt. Ska köpa svenskt mjöl så får ni smaka en annan dag 🙂 Ses sen. Kram Grisling

  5. stoffisen skriver:

    Haha! Helt underbart.
    Du är fantastisk. men tyvärr ser inte dina muffins lika fantastiska ut 😀
    Jag har kollat på din utmaning i förra inlägget, men jag gjorde en liknande nyligen 😦

    Kram
    Stoffe

  6. Solan skriver:

    Fy va de är jobbigt när det sker. En gång blev det så när jag gjorde choklad muffins. Men det serverades som mini kladisar m vispgrädde 😉
    Bättre lycka nästa gång.

  7. Mrs G skriver:

    Mohaha, det ser ju ut som om bakningsexperten Mrs G har varit i farten 🙂 Härligt att det inte bara är jag som misslyckas, jag gör det jämt.
    Muffins har jag försökt baka många gånger. Det går inte och jag har inget konstigt mjöl att skylla på 🙂

    Kram Mrs G

  8. Linda skriver:

    Precis så där ser ALLTID mina muffins ut! 🙂
    Ha ha…
    Kram,
    Linda

Kommentera

