Jag fick en utmaning :-)

Jag fick en utmaning av fina Ann, en trogen läsare som är jätteduktig på att ge kommentarer. En superfin blogg har hon också,titta gärna in hos Ann http://www.schousnigel.se/

Eftersom jag gillar utmaningar, nappar jag direkt och besvarar frågorna. På detta sättet kan du som läsare lära känna mig som bloggare lite mer:-)

1. Vad ville du bli när du var liten?
Frisör…som ungefär alla andra tjejer också vill bli.
Sedan ville jag bli jägare men det gick inte sa min pappa…för jag kunde inte hålla tyst i 2 sekunder och skulle således skrämma bort alla djur i skogen…

2. Vad är du idag?
Idag är jag mamma, fru, syster, väninna, hemmafru. För tillfället boendes i Fuengirola/Spanien. Med 2 barn och man. Säljer Herbalife och använder flitigt själv.

3. Vart vill du helst resa?
Jag vill till Aruba. Mannen vill till Florida…får se vart nästa solsemester blir av. Först väntar en tripp hem till Sverige.

4. Var ser du dig själv om fem år?
Fortsatt lycklig, driver något tillsammans med min man.
Kanske har vi rotat oss här nere då vi trivs fantastiskt bra.
Inga fler barn i allafall:-)

5. Rött eller vitt?
Absolut rött, dricker just nu Marqués de Arienzo.Ett rioja från 2006. Oerhört gott!

6. Sommar eller vinter?
Absolut sommar. Aldrig vinter, tycker inte om att frysa, tycker inte om att bli kall, gillar inte slask….Sommar sommar i mitt hjärta 🙂

7. Havet eller skogen?
Både och..havet för jag tycker det ger mig ett inre lugn. Skogen för jag har så många barndomsminnen därifrån.Att gå i skogen, solen som lyser mellan trädkronorna, det luktar mossa och gran…ljuvligt!

8. Hip hop eller dansband?
Puh..inget av det faktiskt. Lyssnar mer på pop/r´n´b…..

9. Vad gör dig ledsen?
När någon sårar något av mina barn. Att förlora någon närstående…..Att vara ifrån min syster och hennes barn + övriga familjemedlemmar som är i Sverige. Falska människor….nä det gör mig inte ledsen..mer förbannad. Att man i vuxen ålder fortfarande kan känna ett utanförskap

10. Vad vill du bli bättre på?
Tygla humöret……..dämpa stressnivån…jag brusar upp jävligt snabbt…..
Sen vill jag bli bättre på att hitta affärsidéer:-) Och så vill jag sätta spanskan!

11. Det bästa jag vet?
Givetvis min man och våra barn. Kärlek, ömhet, omtänksamhet. Att jag har fått möjlighet att leva så här….precis som jag vill. En lyx!
Och att få sova länge…..I love it !

Vardag:
Hämta/lämna barn på svenska skolan. Gå i skolan (jag och mannen). Träna, arbeta med Herbalife.

Projekt:
Hitta något att driva, med mannen.(Alltså inte driva med mannen, hehe)
Hitta en inkomst här nere. Bestämma oss för hur vi ska göra de närmsta åren.

Det var min utmaning, frågorna är besvarade.
Jag bollar vidare till 3 av mina absoluta favoritbloggare;

Mrs G http://ifalldayswereholidays.com/
Stoffisen http://stoffisen.wordpress.com/
Linda http://lindasworldblog.wordpress.com

Det här inlägget postades i fun, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Jag fick en utmaning :-)

  1. ann skriver:

    😀 Herligt du tog utmaningen.
    – og tusind tack for dine søde ord om mig og min blogg.
    Kram

  2. Linda skriver:

    Kul att läsa dina svar! Ok, jag antar utmaningen…kommer lite senare 😉
    Kram,
    Linda

  3. Malinka skriver:

    Måste lägga in en + i kanten för Aruba. Fråga våra barn vilket ställe av alla de ställen i världen vi varit på som de vill åka tillbaka till så säger de Aruba. Finns inte så jättemycket att göra förutom, sol, bad och snorkling men det är helt fantastiskt. Ca 28 grader året runt och en svag bris som gör att det inte blir läskigt varmt. Vill man ha tusen med aktiviteter så är ju Florida att föredra men vill man koppla av och ha det bra så är Aruba bara bäst. Prismässigt kostar mat och dryck som i Florida men klassen är något högre på Aruba:) Det absolut bästa av allt med Aruba är att man kan dricka vattnet ur kranen och man behöver inte var rädd för att bli magsjuk (om det inte går någon influensa vill säga)…

Kommentera

