Här är Årets Julkapp

Ja, tänk till lite innan du skrollar neråt.
Vad tror du är årets julklapp?
Jag tänkte direkt på något tekniskt, spel/mobil etc. För det är ju så trenden har varit de senaste åren, ipad, iphone ,matkasse och den underbara spikmattan.
Det hade varit trevligt om Årets Julkapp hade varit att dela med sig, att skänka.
Så många är organisationerna och behoven för hjälp.
Förra året fick våra flickor vars ett sött kort där det stod att de hjälp till med att ge vaccination till utsatt område i Afrika (minns inte exakt) men det var doser av malariavaccination. Tjejerna blev jätteglada att de fått hjälpa till. Och det kostade inte mer än 50-100 kr/barn att göra detta.

Så..till Årets Julkapp ;

Självgående dammsugare!

Jag kan säga att jag har en sådan hemma i Sverige men jag fick aldrig programerat den så jag vet inte hur effektiv den är. Den bor numera hemma hos syrran som använder den ibland. Den gör ju inte ordentlig städning, den lyfter inte på möbler, mattor eller liknande. Men den kör tydligen runt och tar det värsta av dammet…

Jag vet inte om jag tycker det är så rolig ”Årets Julkapp”.
Billig är den inte iheller om man ska få tag på en bra variant. Räkna med cirka 5-6000 kronor för en hyfsad modell.
Ska nog försöka hitta något roligare själv:-))
Vad anser du är Årets Julkapp 2012 ??

Källa; http://www.aftonbladet.se

Det här inlägget postades i Mode och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Här är Årets Julkapp

  1. Malinka skriver:

    En upplevelse av något slag både till barn och vuxna. Vi har allt känns det som men att göra saker ihop och ha ett gemensamt minne brukar bli väldigt uppskattat.

    • tiajajja skriver:

      Det är sant men tyvärr har vi nog gjort det också lite ofta. För om jag säger; ska vi ta en resa, åka iväg en weekend, se något, uppleva tillsammans så suckas det bara…..Inte reeeeesa nu igen. Jag tror jag ska satsa på mysiga hemmakvällar och försöka samla familjen 🙂 Kram

  2. ann skriver:

    Tøfler…varme fødder 😉
    Jeg må lige sige/skrive, at jo mere jeg læser din blogg, jo mere spændende bliver det at vende tilbage. Du tager fat i emner, som optager mig meget, senest dette om at følge børn til og fra skole. Nu havde jeg ikke lige tid til at reflektere over indlægget endsige skrive et par ord, men det er et hot emne, synes jeg. Og vist også et emne jeg vil tage op på min blogg, når jeg får et par sammenhængende timer.
    Dejlig blogg du har.
    Kram

  3. Anna/PJAK skriver:

    En sådan vill jag ha. Även om den inte tar allt så allt den tar skulle jag iaf slippa ta…… Undrar om maken går att övertyga?

    • tiajajja skriver:

      Hrm..kan ju säga att jag önskade mig INTE en självgående dammsugare…eller gjorde jag det..hur som helst…fick dn faktiskt av maken:-))

Kommentera

